Freitag

Jag älskar fredagar... A slutar tidigare från jobb, barnen är på (oftast) strålande fredagshumör med förväntningar på fredagsmyset senare på kvällen. 
 
Fredag innebär att barnen är hemma från förskolan. Skönt att slippa stressen på morgonen med att lämna kidsen.
Imorse efter en rätt sliten natt av många anledningar...största anledningen var täppt näsa, sen en liten minikille som tar så stor plats trots att han är så liten haha. Ligger som en packad sill när Lion kommer till vår säng...
 
Lion startade dagen med att bajsa ner sig. Det är såååå underbart. Denna gången i VÅR säng hahaha. Det kom lyckligtvis inget i vår säng. Jag låg och halvslumrade men alla barnen låg i vår säng, A hade gått till jobb... hör i dimman att Julia snackar om att Lion nog har bajsat... ååh suck! haha
 
Efter blöjbyte så la vi oss igen. Lion ammade och barnen gick ut i vardagsrummet och bäddade ner sig. Lion somnade och jag råkade visst slumra till jag med. Barnen tjatade om frukost..samtidigt som jag hör att dem är ute i köket och slamrar. Går upp och ser att dem dukat fram yoggi, flingor, mackor, smör och skinka!! jag dör som mitt hjärta smälte när Jamie hällde upp Yoggi till Julia medan hon bredde sin macka så fint.
 
Stolta som tuppar berättade dem, att dem klarar detta själv och att dem skulle duka in efter sig. Jag kunde gå in till Lion igen. 
Jag gick in och la mig en stund till i sängen och lyssnade på barnen. Dem brukar ALLTID tjafsa och bråka vid matbordet men inte ett ljud förutom skratt och snack. När dem käkat upp hade dem dukat in allt, lagt disken i vasken och gått och tvättat sig.
 
Fredagen började visst rätt bra iallafall!
 
Jag kan inte förstår hur stora de är. Hur tajta de har blivit... och så självständiga. Hjälpsamma och uppfinningsrika.
 
Nu ligger Lion och sover och Jamie och Julia sitter och spelar på plattan...UTAN bråk, Vilken hallelujah dag. Innan lekte dem att de flög till spaninen med Julias dockor och byggde hotell inne på vårt sovrum. Älskar att dem kan leka med varandra.
 
 
Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0