Tillväxt ultraljud, blodflödes ultraljud och läkarbesök på Spec MVC

Vilken morgon vi har haft!!
Haft tre möten inbokade på KK. 
Först ut var tillväxt ultraljudet. Idag vecka 32+5. (33) väger liten bebis 2237 g. 8% över medel. Alltså lagom bebis. Om han kommer som beräknad är hans uppskattade vikt ca 3800g. Sen kan det ju bli hur som helst. Alla bebisar växer ju olika fort ju närmre förlossningen kommer. Han väger iallafall mindre nu än vad Jamie och Julia gjorde i samma vecka. Plus, minus någon dag. Han hade lagt sig med huvudet neråt igen...detta kände jag härom natten så jag var inställd på det. SKönt!! Han låg med både ansikte och kropp mot min ryggrad vilket inte gav oss en chans att se honom eller få bilder heller för den delen.
Allt såg fint ut och nu längtar vi massvis efter honom.
 
Efter TUL var det dags för Flödesultraljud nr 3. Jag gör ett sånt var 4:e vecka pg a mina tidigare Havandeskapsförgiftningar. Motståndet som hittades förra gången har blivit aningens lite mer försämrat men bebisen växer ju och det är bara positivt. För att vara på den säkra sidan fick jag en ny tid till ett Tillväxtultraljud i vecka 36+6 för att se att han fortsätter växa som han ska och inte stannar upp. Fick också ny tid för nytt flödesultraljud och läkarbesök i samma veva. 
Mitt blodtryck låg stabilt idag också, men nu kommer vi in i veckorna då det började med Jamie och Julia så det är blodtryckskontroller och urinkontroll 1 gång i veckan som vanligt hos Barnmorskan.
 
Fick göra ett ctg idag också som visade att bebisen mådde bra och att min livmoder tränar för fullt =)
 
Det är ju så nära nu men ändå 50 dagar kvar!!
 
 
Nu räknar vi ner veckorna...nästa delmål är vecka 35 vilket är om ca 1  vecka. Då ska jag börja på BB väskan och inhandla allt smått vi fattas och bli färdig med det sista så man kan vila och slappna av de sista veckorna innan Liten kommer. Det känns fortfarande så overkligt.
 
Puss!!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det låter toppen att allt såg bra ut och nu är det inte många veckor kvar tills lillebror kommer.
Tiden går så fort nu och det är mycket kvar som vi måste inhandla till lillen, eftersom vi inte har något sen innan. Måste börja skriva ner allt vi behöver fixa :) Igår fixade vi babyskydd med bas på Jollyroom då dom hade kampanjpris plus 10% fram till ikväll så lyckades vi få den för 1255:- Åh nu är mannen igång igen med prinsens rum efter jobbat mycket förra veckan så jag hoppas tills helgen att fondtapeten är på plats och sen lägga nytt golv... Längtar så till vi får inreda rummet!! Kramar

2013-03-18 @ 15:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0