Ingen fara på taket..än

Var på kontroll hos bm imorse iom mitt bltr var lite förjöft i tisdags. Min ordinarie Bm var sjuk så fick gå hos en annan trevlig tjej. Bltr låg helt ok och hade inte blivit högre. Och urinet utan anmärkning. Jag kan andas ut lite.
Hon tyckte dock att jag skulle vara fortsatt uppmärksam på minska symtom för svullnaden har ökat och vågen visa +2 kg på 9 dagar. 
Hon sa att jag troligtvis kan vänta mig att blodtrycket kommer stiga inom de närmsta veckorna så därför är det extra viktigt för mig att vila, vila vila och att vara uppmärksam på ihållande huvudvärk, illamående/kräkningar och ännu mer svullnad. 
 
Been there done that. Så trött. Jag hade hoppats jag skulle få slippa denna oron denna gången men barnmorskan tyckte att jag skulle ställa in mig på att det blir som sist för då kan jag iallafall inte bli besviken. 
 
Jag kan iallfall pusta ut i helgen och så hoppas jag att jag inte blir akut sjuk och att blodtrycket ser finemang ut på Tisdag nästa vecka!!
 
 
 
Finns det något bättre än tulpaner? de bara skriker VÅR om dem.
 
På tal om vår, 1 Mars levererar världens vårsol dagen till ära!!
Tror jag ska avnjuta min lunch ute på innergården lejter. Nu ska jag däremot vila en stund och hoppas på att huvudvärken ger med sig.
 
Puss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0