Barnmorskebesök och fika

Hade tid hos barnmorskan imorse. Har sovit såååå uselt inatt också så jag kände mig mer död än levande när jag knatade bort till henne. Solen sken, ja skiner och det ger en sån jäkla energi. Tänk att vädret kan ha sån betydelse för kropp och själ.
 
Pratade med barnmorskan som vanligt och nu har hon bestämt att det är dags för att få komma till läkaren på KK för att prata om eventuell igångsättning. Det är inget jag behöver göra men hon tycker att det skulle vara bra om jag fick komma dit och prata med dem och höra vad dem tycker. Om jag ska må så här i 5-6 veckor till så kommer kroppen inte orka föda barn när det väl är dags. Dock är det ju alltid bäst om det får starta av sig själv när bebisen är redo. Vi sa det att om bedömningen visar att kroppen är mogen så är jag för en igångsättning om bebisen mår bra. Så det känns skönt faktiskt. Har gått och velat fram och tillbaka om jag skulle ta steget för en besdömning och det känns faktiskt riktigt skönt att hon bestämde det åt mig.
 
Fick nålar, trots att dem inte hjälper för foglossningen längre så kan det ge en avslappnande effekt. 
Blodtrycket ligger och drar på 85 i undertryck och det skulle inte förvåna mig om det stiger nu de sista veckorna. Men håller tummarna på att det håller sig,.
 
Efter barnmorskan mötte jag upp Emma och Saga på Espresso house. Vi satte oss på uteserveringen. Sååååååå mysigt!! Sen gick vi inte och satte oss när Saga bestämde sig för att det var tråkigt att sitta ute haha.
Efter fikan tog vi en snabbis in på Lindex så Saga kunde få somna och jag fick äntligen köpt ett par solbrillor. Fattar inte var mina andra tagit vägen. Jag är så ljuskänslig nu så det var en befrielse för ögon och huvud när brillorna åkte på. Efter lindex gick vi in på Willys. Jag köpte korv med bröd för barnens faster Sandra och kusin Tilda kommer och ska grilla korv med oss i eftermiddag. Tur vi bor i en liten by där allt ligger kloss till varandra haha.
 
Nu ska jag passa på att vila en stund.
 
 
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0