Barnmorskan och Akupunktur

Hola!
Imorse vaknade jag med en helt annan sorts energi än vad jag gjorde igår.
Jag var så satans ledsen och nere igår och när A kom hem från jobb brast jag ut i tårar och grät säkerligen en hel flod i hans armar. Det behövdes verkligen.
 
Har sovit helt okej inatt men vaknat många ggr, kollat mobilen 100ggr för jag väntade på ett sms från Mimmi som idag födde sin lilla Flicka! Stort Grattis!!
 
Hade sån jäkla enerig imorse och det kändes nästan lite trist att behöva skicka iväg barn och man. Alla var på gott humör och solen sken. Jag hade tid hos barnmorskan på förmiddagen för akupunktur.
Berättade för barnmorskan att jag tror att bebisen vänt på sig. Han har iallafall sen vecka 25 legat med huvudet neråt ganska långt ner i bäckenet. Häromnatten kände jag en enorm tryckkänsla och sjuka rörelser i magen, det spände och ilade överallt och sen dess har hans sparkar känst annorlunda. Förra besök låg han med huvudet långt ner i bäckenet så barnmorskan trodde inte att han hade vänt sig även om det finns gott om plats att fortfarande göra det. Men Jorååå...liten gump ligger nu nere i bäckenet haha. Nu har han 4 veckor på sig att vända sig igen... inget sätes barn här inte haha.
 
Bltr låg på stadiga 130/80. Mycket bra!
Bebisens hjärta slog fint, tog ett tag innan vi hittade honom med tanke på att vi alltid lyssnat på samma ställe innna. men nu iom han vänt sig så fick vi lyssna på ett helt annat ställe.
Fick lite nålar idag som jag hoppas ska ta lite bättre än det gjort de senaste gångerna, men barnmorskan trodde nog inte att det skulle bli så mycket bättre. 
 
Dagens mage, rumpa ner haha.
 
 
 
Ser ni!! 80% av graviditeten är avklarad! nu blickar vi framåt. Imorrn går vi in i vecka 33. Längtar efter Lillebror!
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Stina

Vilken buse! William vände sig en natt också och i vecka 38(!!) fick vi reda på att han låg i säte..
Gjorde vändningsförsök 3 ggr men han vägrade! Haha

Hur känner du inför en sätesförlossning? Snitt?


Svar: Jasså? när ungefär vände han sig? Båda mina har varit fixerade i v 33. Dem säger att 3:e barnet oftast inte fixerar sig alls men jag tycker det är läskigt att han har gumpen neråt. Hahah. Jag hoppas verkligen att han vänder sig självmant och enligt barnmorskan finns det gott om tid. Jag vill inte föda vaginalt om han ligger i sätes så jag hoppas verkligen att han vänder på sig! Känns lite meckigt att bli snittad när man har två små barn hemma redan? Mina barn har ju varit små klumpar vid födseln så att föda vaginalt vid sätes är uteslutet =)
Får man välja att göra vändningsförsök eller man måste det? har hört att det är obehagligt?

Kram
Linnéa

2013-03-12 @ 12:48:36
URL: http://stinolino.blogg.se
Postat av: Stina

Jag är inte riktigt säker på exakt när han vände sig, men det var ngn gång mellan vecka 32-37.. Fram till 32 hade han legat "rätt".
Man får själv välja om man vill göra vändningsförsök (tror jag) och ja det var inte världens roligaste upplevelse, men jag skulle absolut göra om det!
Jag ville inte heller föda vaginalt med säte, speciellt inte med första barnet..

Jag mådde väldigt bra efter mitt snitt, men visst är det jobbigt och det gör ont ett tag efter..

Hoppas han vänder sig "rätt" snart!! Kram

Svar: ÅÅh tack för ditt svar! om han inte vänder sig rätt så kommer du få massa frågor av mig hahaha. Kram!!
Linnéa

2013-03-12 @ 13:59:54
URL: http://stinolino.wordpress.com
Postat av: Stina

Klart! Fråga på! :)
KRAAAAM

2013-03-12 @ 14:54:31
URL: http://stinolino.wordpress.com
Postat av: Amanda

Då håller vi tummarna för att han vänder sig! Skönt att kunna gråta ut lite, det behövs ibland! Hoppas att akupunkturen TH bättre denna gång!

Håller förresten på att tvätta kläderna som ni ska ha, hinner de torka till i morgon skickar jag med Martin dem!:-)

2013-03-12 @ 15:25:48
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0