Tisdag

Vaknade med ont och det är det värsta..då vet jag att hela dagen blir förstörd. Turligt nog hade jag inte större planer mer än att tvätta lite och förbereda kvällens lasagne. Det borde jag överleva. Den nya snön som kom inatt ger mig änd inget större sug att försöka ge mig ut till affären...tur..för då hade jag köpt godis. Hahha.
 
Fick hem kallelse till vårt sista ruitnultraljud. Den 18 mars. Då är jag redan i vecka 32+5. Tycker det är rätt sent...eller ja senaste laget men det är ju inom ramen vad jag har förstått. Tycker Tillväxt ultraljuden är så spännande. Då får man ju veta på ett ungefär vad bebisen kommer väga vid födseln..sen att det kan skilja några 100 gr beroende på när bebisen kommer kan ju kvitta. Det är alltid skönt att få en måttstock. Mina har alltid fått en beräknad vikt på 4 kg. Jamie som kom på bf+3 vägde 3940 g. Så han hade kanske vägt lite mindre om han kommit när han vart beräknad. Julia kom på bf+1 och vägde 3965g så det var ju bra gissat!
 
Gissar att Lillebror kommer spräcka 4 kg gränsen..pheew... ja det blir spännande..hamsterkinder lär han ju ha iallafall..det är syskonens signalament =)
 
Sitter i kö till barnmorska direkt. Det är ett helt ok system..men just idag skulle jag behöva komma i kontakt med min egen barnmorska direkt och det blir lite klyddigare att man måste gå via en växel för att kunna göra det. Måste boka om min glucosbelastning som jag har tid för nästa vecka. 
 
Dags att fånga dagen kanske!
 
 
Senaste inköpen.. två kortärmade bodys i fina basfärger... perfekt i sommar!
 
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Jenny R

Jag har inte tid för tillväxt UL förrän i v 33+3. Känns väldigt sent. Är mest nojig för om allt är bra. Vikten spelar inte så stor roll. Så länge han växer som han ska. Har faktiskt inte hört många som fått "rätt" viktuppskattning. För oss skilde det ca 500 g men å andra sidan föddes T på Bf + 10. Har bara gjort ett UL och det var i v 15. Känns som väldigt lång väntan. Med Theo gjorde jag 4 UL och det blir helt konstigt denna gången. Valde att göra FVP därav den konstiga tiden på första UL.

Hoppas din dag blir ok trots smärtorna.
Kram/Jenny

Svar: 33+3 känns väldigt sent. Min granne fick tid så sent och ringde dit och det hade blivit fel så hon fick en tidigare tid. Fick du inte göra ett rutin ul efter FVP? då förstår jag att det känns väldigt långt emellan. Jag tycker det är spännande med vikten i om dem haft rätt bra gissningar med de andra två =). Kan ju vara bra att få veta om det är en 5 kg klump eller eller normalstor bebis hihi. Men tycker nog du kan ringa till dem och höra om din tid io m du inte varit på ett ul sen v 15 så kan det vara saker som blivit missade som man annars upptäcker runt v 20.
Ha en fin dag du med! Kram!
Linnéa

2013-01-22 @ 12:40:18
Postat av: Lisa

På utbildningsflödes-ul så sa de inget om vikten, däremot fick vi se henne i 3 & 4d efteråt. Tyvärr visade hon inte sin vackra sida så vi har inga fina bilder från något ul.

På vårt sista ul beräknade de att Sienna skulle väga mellan 3100-3200. Hon föddes dagen innan bf och vägde 2795. Så där hade de noll koll.

2013-01-22 @ 13:37:29
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag går på Cura. Britt-Marie som gör alla UL där gick i pension vid årsskiftet. Tror de har lite tight med tider nu när den nya börjat. Tror egentligen inte veckorna spelar roll för resultatet merän att väntan blir så lång.

V 15 UL blev mitt rutinUL. Diskuterade det flera gånger med B-M och min barnmorska. Jag nojade över att det är svårt att se hjärtmissbildningar så tidigt. Jag jobbar ju i princip bara med barn som föds med missbildningar så jag är klart yrkesskadad. Funderade på att boka ett privat UL. Beslöt till slut att lita på att allt såg bra ut v 15 även om det var jättejobbigt att slappna av i det. Mentalt jobbar jag hela tiden med att försöka koppla bort det jag ser på jobb och våga hoppas på att allt är bra.

Nu när det närmar sig nästa UL kommer dock oron igen och dagarna dit känns väldigt långa.

Kram

2013-01-22 @ 16:04:32
Postat av: Angelica

Haha var vara tvungen att skriva när jag läste detta :) när vi hade tillväxt ultraljud med vår son sa dom att han Max skulle väga 2800 g, när han kom bf+8 så vägde han 3855g. Ska bli kul att se vad dom säger denna gång :)

Svar: Ja ibland blir uppskattningarna inte helt korrekta..det är ju mest en måttstock..man ska ju inte lita blindt på vikten =) men det är kul!
Linnéa

2013-01-22 @ 16:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0