Min Lilla tjej

När Man och barn kom hem igår käkade vi lövbiff och vitlökssmör och pommes som om det inte fanns någon morgondag, Såååå gott. Sen bestämde gick jag och Julie till Willys, hon kände sig aningens stor när hon skulle få följa med "så sent" haha. Vintern är fan mörk. A och Jamie skulle spela innebandy och dem är helt galna då så vi flydde. 
 
Julia gick med minikundvagn och plockade på sig varor hon tyckte vi behövde. Så som vanilje kex. Viktigast!
Jag skulle köpa lite godis till mig och Julia fick plocka men absolut inte det jag tyckte om eftersom det tyckte ju inte hon om... Eeehhh...fick lura på henne det ändå. Sen vart det aslång kö och Julia sjöng Blinka lilla stjärna 7 miljoner gånger och högt så att alla hörde, t om dem soms tod längst ner i affären , vid mjölken. Helt plötsligt börjar det vissla i kön..blinka lilla stjärna melodin haha.. vilken fest det blev =).
 
Julia packade varorna och ställde tillbaka kundvagnen. Min lilla hjälpreda. Hon fick 2 godisbitar på vägen hem,..det skulle hon hålla hemligt för Jamie. Det första hon skriker när vi öppnar dörren är ..Tiittta Jamiiiiiie... jaaaaaamiiiiiieee jag fick 2 godiiiiiiisar!!
 

Inte den bästa på att bevara hemligheter. 
Men attans vad stor hon är, min Julia. Hon berättar om sina dagar, sina kompisar. Att hon hade pussat Melker osv. Den där lilla tjejen, Lillasystern,.. Mysig som få med ett temperament som heter duga. Hon är envis och köpslår om allt! Hon bryter ihop och SKA ha det på sitt vis. Hon längtar efter Lillebror, pratar om honom varje dag och inkluderar honom i allt vi planerar. Pussar magen hej, hejdå och godnatt och pratar med honom.. tänk att hon ska blir storasyster. Lika konstigt kändes det när Jamie skulle bli storebror för första gången... vilken känsla. Obeskrivlig.
 
 
Denna tjejen vill vara så stor men hon är ju så liten än. Varje natt smyger hon in till oss med napp och nusse. Fan den där jävla natt nappen haha. 
Hon är så trött på kvällarna att hon ber om att få gå och lägga sig vid 18 tiden. Pussar oss godnatt och somnar direkt vare sig om Storebror lägger sig samtidigt eller inte... Ja hur ska det gå när hon blir mellanbarn... Jag ska göra allt för att hon inte ska hamna ikläm även om det många gånger kommer bli så... 
Mycket tankar och känslor..men det kommer blir bra...allt kommer bli superbra!!
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0