Barnmorskebesök vecka 26 & akupunktur

Godkväll!
 
Passar på att skriva lite nu när A är iväg på sjukhuset för att röntga sin rygg och nacke. Han var med om en rejäl teckling på hockeyn i förra veckan och har haft ont sen dess och idag hade han ont i bröstet så han blev skickad på röntgen. Men turligt nog var där ingen fraktur och troligtvis är det en rejäl muskelsträcknign han har fått.
 
Jag hade tid hos barnmorskan för lite akupunktur. Har varit utan i nästan 2 veckor så det var verkligen på tiden. Som jag längtat. Fick pratat av mig lite och sen fick jag en jäkla massa nålar. Hoppas på bra effekt!
Vi passade på att mäta och sånt när jag ändå låg där på britsen. 
Idag är jag i vecka 25+5 (26) och sist jag var där var jag i vecka 24+0 (25) så det är nästan två veckor sedan.
Gissade att magen vuxit och det hade den minsann..
 
Vikt: tog vi ingen men ca +9kg (väger mig på onsdagar)
Fosterljud; 145
Sf-mått: 28 cm
Bltr: 120/60
Hb: tog vi inget
Urin: tog vi inget.
 
Jag är ju lite rädd att sf måttet ska skjutas i höjden och ut kommer en 5 kg bebisen men Barnmorskan var noga med att poängtera att jag ligger bra på kurvan. Inte på översta utan mellan den "normala" och den översta. Att magen vuxit två cm på 2 veckor var helt normalt och skulle göra det får att följa min kurva. Men det låter mycket haha. Hon försäkrade mig också om att stora sf mått INTE behöver betyda stora barn. Jag är väl egentligen inte orolig mest bara så chockad att magen kan bli så stor på lilla mig haha. 
 
Med Jamie och Julia låg jag ungerfär samma men sen efter v 34 så låg jag under den normala kurvan med Julia. Ändå kom hon ut nästan 4 kg stor =)
 
Ny tid nästa vecka för akupunktur och veckan därpå ska jag göra glucosbelastningen..
 
Idag längtar jag jättemycket efter imorrn =) jag ska få se bebisen igen juuuu tjohoo.
 
Puss!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas akupunkturen hjälper så du får några bättre dagar.

Tror det viktigaste är att sf ökar så det sker en utveckling. Jag hade också ett relativt litet sf-mått med Theo och han vägde 4 kg och var 52 cm lång. Kändes som om jag hade baby i hela magen och ut i ryggen :-)
Nu hade jag 29 cm i förra veckan v 30+3.

2013-01-28 @ 21:26:09
URL: http://idetgulahuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0