Vår Lillebror

Igår var vi somsagt på 3d/4d ultraljud på Emmaultraljudskliniken. Var riktigt spänd och förväntansfull när vi satt i väntrummet. Jag hade aningar om att Lillebror låg med huvudet ner och ansiktet mot min rygg och jag hade helt rätt, detta gjorde undersökningen väldigt mycket svårare. Bättre blev det inte av att han både hade händer och fötter i ansiktet precis hela tiden haha.
 
Vi försökte allt! jag fick vända på mig, vi buffade HÅRT..barnmorskan var helt galen hahah..och när han ligger med ryggen utåt så blir jag väldigt öm på magen så det var inte så skönt när hon tryckte och hade sig men vad gör man inte liksom. Fick t om vara uppe och röra på mig men Lillebror han ville inte röra sig ur fläcken! Hur är detta möjligt? vi har den vildaste bebisen i magen all övrig tid på dygnet men nä inte just då. Typiskt haha.
 
Vi fick lite bilder på honom men inte tillräckligt klara för att kunna föreställa sig hur han kommer se ut. Det kan komma ut precis vad som helst haha,. Men det ÄR definitivt en Lillebror för paketet hade han inga problem med att visa hahaha. Av det vi kunde se verkar han ha Julias näsa, och gropen ovanför läppen är också från Julia..så att han är släkt med övriga barnen är ju självklart. Ibland när jag tittar på bilderna så tycker jag att han är jättelik Jamie ena stunden och andra stunden är han slående lik Julia så det blir nog en blandning.
 
Vi frågade om hon kunde se ifall han hade hår men hon tyckte det var lite tidigt. Det är inte förren nu denna veckan som det börjar växa ut hår på huvudet. Sen är det ju vissa bebisar som redan har mycket hår i denna veckan.. så det var inte säkert att han skulle bli en skallepär men än sålänge hade inte mycket att komma med. Blir kanske lite mörkt fjun som Jamie hade. Det blir nog ingen Julia kalufs iaf =)
 
Barnmorskan tittade igenom bebisen och han hade det jättebra i min mage, låg ordentligt nerkurad i mitt bäcken, inte konstigt att jag är så kissnödig hela tiden. Hon mätte honom och nu vägde han 1 kg ganska så exakt. Så han är normalstor för sin ålder. Skulle han inte avvika från sin kurva kommer han väga ca 3600g men det går inte att säga så tidigt då bebisar kommer in i växtspurtar lite då och då.. hihi. 
 
Nu blir man ännu mer nyfiken på hur han ser ut..  
Längtar sååå mycket efter Lillebror.. han är såååå välkommen till oss!
 
 
 
På dessa bilderna tycker jag att han är rätt lik storasyster, näsan och gropen ovanför läppen men ja vem vet haha.
 
Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0