Sockerbelastning vecka 28+0

Måste först och främst berätta att jag lyckades få A att köpa semla och pepsi max till mig igårkväll...behövde bara nämna alla hjärtans dag haha. Gott var det också!
 
Vaknade 3 ggr inatt för att kissa, torr som öken i munnen, kändes helt absurt att jag inte skulle få släcka törsten och övervägde många ggr att skita i belastningen och bara klunka i mig litervis med vatten. Men nä...jag klarade mig. Var hos BM 7.45 och fick mitt stora glas med sockersmörjan och massvis med citron. Första klunkarna var goda eftersom jag var så törstig men det resterande var riktigt kämpigt att få ner. Ner gick det!! och jag mådde så jävla illa och halsbränna på det p ga citronen. Tiden gick relativt snabbt ändå och efter 2 timmar tog vi blod och både sockevärdet och blodvärdet var bra. 
 
Barnmorskan var lite orolig att jag skulle ha högt blodsocker iom jag inte rör mig pg a foglossningen men hon vart förvånad! behövde inte ens nämna att jag inte alls slutat med sötsaker mohahahaha.
 
Vi pratade lite och lyssnade på bebisen och så vart det ju lite nålar ohc blodtryck också. 
 
Hb: 120
Bltr: 135/75
Sf - mått: Nästa vecka
Fosterljud: 138
Urin: ua
Vikt: +10,4kg
p-glucos: 7,0
 
Undertrycket stiger lite för varje besök men ligger ändå jättefint än sålänge och utan äggvita i urinet så är allt än sålänge väldigt bra! lillebror mår bra där inne och ligger lågt i fosterljud om man jämför med jamie och julia.
Mitt blodvärde har stigit från 112 till 120 vilket bevisar att ferrenolen funkar bra på mig och jag slipper ta tabletterna. So far så good. Idag satte hon nålar i huvudet också, sådär lagom skönt...fick flashbacks från förlossningen med Jamie. =)
 
Nästa besök är på tisdag nästa vecka!
 
Puss
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Åh se där ja, kanske det bara är mild start som kan komma att bli värre här med. Hua, så jobbigt när de små har det kämpigt. Tur de bara får det en gång i livet. Håller tummarna för att vi fortsätter i mildspåret... :D

Kramar

2013-02-13 @ 20:12:40
URL: http://madeleines.se
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Jag ska på mitt sånt besök nästa vecka :) Mest nervös höver hur jag ska lyckas sitta still i en väntsal i 2 timmar haha.

Svar: Ja, det är ju inte världens roligaste grejj att göra haha. Vi hade tv men den tittade jag inte på. Tur man har ajfånen och musik och lite tidningar =)
Hoppas det int blir för "plågsamt" för dig haha. Kram!
Linnéa

2013-02-15 @ 16:18:43
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0