Måndag Igen och slutat med Nattnappen

God förmiddag!
Frukosten ligger i magen och dagen är fullständigt oplanerad. Skönt.
Fredagen var riktigt jobbig för mig som ni kanske förstod men helgen blev desto bättre faktiskt!
 
Lördagen fick bli barnens dag så vi gjorde bara saker som barnen tyckte var kul,..utflykter och lördagsgodis shopping i stoooora godis affären på Svågertorp. Lyckad dag!
 
På kvällen fick vi finbesök av Matte och Moa, blev tacos och mellomys... 
Igår Söndag åkte vi en snabbis till Burlöv center för att handla Ingenting haahha. Blev dock mc donaldslunch till barnens stora glädje så det är ju alltid något. Vi postade iväg Julias nattnappar till Tomten och tog en runda in på Toys 'r Us för att Julia skulle få välja en liten present. Ojj vad hon gick och tittade och kunde absolut inte bestämma sig. Det var allt ifrån klistermärken till stora leksaker för alldeles för mycket pengar. Hon är så snäll och lägger tillbaka leksakerna utan ett ljud om vi säger nej. Riktigt skönt haha. Hon valde tillslut ett paket med en barbie och hennes dockbebis och en dockvagn. Den lekte hon sen med hela eftermiddagen hemma.
 
Sen skulle det bli kväll, vi var redo för en ledsen kväll och mycket riktigt glömde Julia bort varför hon lämnat napparna och hela hennes tillvaro rasade typ. Men vi pratade med henne och tillslut lugnade hon sig när jag la mig bredvid henne i sängen. Vi lyssnade på lite barnsånger och 15 minuter senare sov båda barnen gott, lagom till A kom med mat.
 
Julia vaknade igen kl 21.45 och måste ha letat efter nappen i sängen som hon brukar men kommit på att shit dem är borta och bröt ihop. Vi tog upp henne och så fick hon sitta i min famn. Så orolig liten själ. Gjorde så ont i mig. Saken är den att vi vet at thon inte behöver nappen för hon har somnat utan den innan men det är liksom tryggheten. I vilket fall så gick vi in och la oss i vår säng en timme senare och hon kom bara till ro På mig. Mycket svårt att ligga bra på en stor mage. Dessutom gillade Lillebror inte det och sparkades hejvilt haha.
 
Hon somnade och när jag lyfte bort henne från mig så vaknade hon på en millisekund och var så arg!! så vi började om men hon somnade snabbt på mig och efter en stund kunde jag lägga henne ifrån mig och så sov hon gott hela natten. Det var riktigt skönt!
 
Hon var mäkta stolt imorse och skulle berätta för alla sina kompisar på förskolan!
gissar att det blir ett par svåra kvällar denna veckan men nu har vi gjort oss av med alla napparna så vi kan inte ge vika heller. Det blir bra!
 
 
 
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0