Dop för Baby Tilda

Idag har vi varit på dop. Första gången vi varit på dop en torsdag sådär mitt i veckan men Tilda har halva sin släkt på Irland och för att dem skulle kunna vara med så fick det bli såhär. Jag tyckte det var en mysig mittiveckan sak! Jag fick ha hela familjen hemma en extra dag =)
 
Vi startade dagen vid 8.00. Jag hade sån huvudvärk (som vanligt) men efter lite piller så var det hanterbart. Käkade stor frukost och sen begav vi oss på jakt efter en madrass till lilla sängen som står i vårt sovrum där bebisen ska sova den första tiden. Vi hittade en!
 
Köpte en tröja till moi lite sådär hastigt för jag plötsligt insåg att det var dags för större t-shirts. Har inte köpt en enda Mammatröja, bara byxor. Idag var ingen undantag, denna tröjan kommer från KappAhls dam avdelning.
 
 
Frän va? haha. 
 
Dopet hölls på engelska så jag trodde att barnen skulle tappa modet och bli rastlösa men dem satt fint hela ceremonin och tyckte det var mycket intressant. När Tilda fick dopvatten över huvudet fick alla stå runt dopfunten och så skvätte Prästen lite vatten på alla barnen. =)
 
Sen blev det fika hemma hos grannarna, jag blev akutdålig helt plötsigt och fick gå in och lägga mig en stund men gick tillbaka lagom tills middagen serverades. Nu sover barn och Man. Skönt! jag har precis betalt tråkiga räkningar och ska ta ett glas läsk nu.
 
Min snygga kille i sina nya converse som the godfather plockade med sig från Amerikat i höstas. Parkasen är från H&M. ÄLSKAR den!!! fan vad den är snygg!!! jeans och hans nya piké undertill är också från H&M.
 
 (klicka på bilden) Julie har på sig sin fina vårkappa från H&M, mössa från Åhlens med Pippi långstrump på. Converse från New York och undetill har hon en ny svinsöt klänning från H&M..färgmatchat med Jamie´s piké såklart!!
 
 (klicka på bilden) Sitter spända i kyrkan!
 
Mojjan! väldigt imponerad över att mitt smink klarade av att täcka de enorma poatissäckarna under ögonen!
 
Nu ska jag väcka en trött Man.
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska också på dop snart. Hur länge varar dopet i kyrkan ?:)

Svar: Dopet varade i ca 20 minuter? det är lite olika beroende på hur många barn som döps samtidigt. Men ca 20-30 minuter. =)
Linnéa

2013-03-02 @ 20:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0