Bm besök och akupunktur

Var hos barnmorskan idag för akupunktur och så pratade vi om hur vi skulle kunna hjälpa mig på traven med den här satans foglossningen. Min barnmorska är så jäkla härlig, rolig och sååå omtänksam. Fick mina nålar, en hel drös och har redan glömt var vi satte dem haha.
 
Vi gjorde också mätningar denna veckan, det var lika bra.
 
Fosterljud: 138
Bltr: 140/70
Vikt: +10kg
Sf-mått: 29 cm
Hb: skulle vi ta nästa gång.
Urin: Stickan såg lite grön ut vilket borde tyda på protein i urinet (+1) men vi skulle testa det nästa vecka igen. Så idag skrev vi UA (utan anmäkning)
 
Vi var iallafall rörande överens om att en remiss skulle skickas till en läkare på KK där vi skulle få prata om en eventuell igångsättning efter v 38+0. Jag var en god kandidat men allt beror på om Bebisen mår bra, är stor och redo. Och om min kropp är redo. Det känns väldigt skönt att remissen är skickad och att jag får komma och prata med dem på KK.
 
Nästa vecka är det akupunktur och glucosbelastning... hoppas att inget protein hittas och att blodtrycket håller sig där. Det var något förhöjt denna vecka. Brukar ligga på 120/60 men gränsen går vid 140/90 vid två mätningar efter varandra så det är ju god marginal.
 
Nu ska jag duka fram lite salta kex och ett glas pepsi max och mysa lite med Magen.
 
Puss på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skönt att du har en fin barnmorska!! Det påverkar så himla mycket!! Hoppas Stickan ser bra ut nästa gång! Nästa gång jag ska till bm så är det glykosbelastning för mig med:)

Svar: ja verkligen! iom jag träffar henne 1 gång i veckan så känns det extra viktigt att det klickar =) Lycka till med din glucosbelastning. Kram
Linnéa

2013-02-06 @ 22:55:32
URL: http://4livliga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0