Barnmorskebesök vecka 30 & Akupunktur

God förmiddag!
Har haft en riktigt jobbig gårkväll och natt och ännu värre imorse.
Fick bra med nålar idag och hon satte 4 st i huvudet på mig för min huvudvärk och jag tror nog att det har hjälpt en aning. Nu bara längtar ajg efter att effekten ska yttra sig på fogarna också. Håller alla tummar och tår.
 
Mitt Blodtryck var ännu mer förhöjt idag 145/85. 
Har legat stadigt på 120/60 i många veckor men nu har bltr höjts varje vecka. Med tanke på min 2:a på flödet till moderkakan samt huvudvärk och illamående och svullnad så blir det en extrainsatt blodtryckskontroll på fredag.
 
Ingen äggvita i urinen i allafall och det känns skitbra!! 
Jag får rysningar i kroppen när jag tänker tillbaka på mina två andra graviditeter. Det började exakt likadant. Jag hoppas verkligen inte att det blir något av detta..jag vill inte åka in och ut för bltr kontroller var och varannan dag. Jag orkar inte med den oron.
 
Jag lever på hoppet och hoppas att blodtrycket ligger fint på fredag och inte har skenat iväg.
Nu ska jag bädda ner mig i soffan. 
 
 
Puss!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nu har du en utmaning att hämta i min blogg!:) Jag vill veta åtta sanningar om dig!

2013-02-26 @ 14:00:49
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Magdalena

Nu är detta mitt första barn och har inte koll på allt, men det låter inte bra att ditt blodtryck har stigit så högt nu. Det är bra att du får gå på extra kontroller så det inte händer dig eller din lille något. Får jag fråga vad händer om det stiger mer?? Ta det lugnt och vila mycket!! Kramar ♥

Svar: För att räknas som "högt" bltr så ska det vara minst 140/90 vid två omgångar efter varandra och efter vila. Det är undertrycket som är farligt.Jag går ju på bltr kontroller varje vecka just för att upptäcka eventuella symtom på begynnande havandeskapsförgiftning eftersom jag fått det två ggr tidigare. Så länge bltr håller sig där och inte stiger nå mer och jag inte får äggvita i urinet så är det okej. Men stiger det och undertrycket hamnar på minst 90 så kommer jag att skickas till KK för blodprover osv. Via blodprovet ser du om levern och njurarna är påverkade. Är dem dem kommer det synas äggvita i urinet också. De två andra graviditeterna har jag haft ett bltr på 195/110-120. som högst! och +3 i urinet. Då blev jag igångsatt. Vi hoppas att det inte kommer bli så denna gången. =)Kram!!
Linnéa

2013-02-26 @ 19:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0