Hörselgångsinflammation

Hej hej!
Sitter hemma och har krupit upp i soffan i mjukiskläder. Skulle ha jobbat kväll idag också men efter värsta halsontet och öronbrus igårkväll på jobb bestämde jag mig för att ringa vårdcentralen imorse. Har ju strulat med halsen i lite mer än en vecka nu. Fick tid kl 10.00 och det visade sig att jag inte hade halsfluss som tur var. Men jag har två abnormt stora vaxproppar i mina öron. Han var förundrad över att jag ens hörde något haha. Vi skulle suga bort dem men när han var inne i öronen visade sig att mina hörselgångar var kraftigt inflammerade och blödde. Han undrade hur jag kunnat gå så länge utan  att söka vård för öronen. 
 
Han försökte ta bort vaxet men det gjorde så ont att tårarna sprutade och han klarade inte av att suga utan att det började blöda. Så vi slutade. Jag är fortfarande döv haha. 
Har fått antibiotika till öronen så dem blir friska först innan vaxpropparna kan tas bort.
 
Jag fick helt enkelt sjukanmäla mig idag för mina öron och hals gör så fruktansvärt ont nu.
 
Får alltid sån ångest när jag stannar hemma från jobb ..SUCK!
 
Men så blir det.
Imorrn fyller jag år!! tjohoooo...det är nog första året på 26 år som jag inte har tjajat ihjäl släkt och vänner om min födelsedag. Men visst ska det bli kul. Jag ser framemot en sovmorgon imorrn och kanske en god frukost. Vem vet =). 
 
The kiddos är på förskolan och jag ska lägga mig för att vila. Är helt slut. Satt på Vårdcentralen i 45 min och pulade med mina stackars små onda öron.
 
 
denna lilla stora Prinsessan fyller också snart år. Kan inte förstå att hon ska bli tre år! Hon är en väldigt förståndig tjej. Hon har sina divalater och hon är en riktigt prinsessa och ska helst bli uppassad men hon är verkligen inte tjejtjej utan hon tyr sig mest till pojkarna och leker med i deras vilda lekar. Hon är inet rädd för smuts eller för att ta i. Hon är en liten vilding i världens sötaste och oskyldiga lilla kropp. 
Hon må vara rätt grabbig men hon älskar att leka med dockorna. Hon leker med dem precis som om det vore riktiga bebisar. Hon är precis som jag. Hon är helt fantastisk. Hon är rolig, charmig, snäll och otroligt omtänksam men hon är också en riktig retsticka och envis. hon tycker om att bestämma och står över storebror många gånger.
 
Älskade lilla Du... snart fyller du tre år! 
Puss

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken söt tjej! :)

Svar: Tack så mycket =)
Linnéa

2012-10-17 @ 15:55:01
URL: http://ijustloveit.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0