Mycket nu

Sitter och försöker pussla ihop livet lite haha.
Är lite meckigt när arbetsgivaren ringer en för att fråga hur allt går och jag varken kan svara bu eller bä för jag vet inget förren den 24 när jag ska till MVC läkaren. Blir det sjukskrivning? 100% eller 50% eller inget av det?
 
I vilket fall som helst så är min arbetsgivare inte speciellt road över att jag är gravid och troligtvis kommer hon säga upp mig. Därför drar jag mig så för sjukskrivning. Kul att vara sjukskriven OCH arbetslös?  Men kan jag inte jobba så kan jag inte. Förstår ni vilken tankeverksamhet som pågår i mitt lilla huvud. Jag vill jobba! men om jag inte ens kan bära Jullan som är 3 år, inte kunna gå i trappan upp och ner från och till vår lägenhet och heller inte orka gå längre stunder. Hur ska jag då kunna jobba inom hemtjänsten?
 
Jag får lite mer klarhet imorrn iallafall hos min Barnmorska. Hon propagerar för helttidssjukskrivning och menar på att jag absolut inte kommer kunna gå tillbaka till mitt jobb i det skicket jag är i. Däremot är det läkaren som bestämmer det. Så jag får gå i ovisshet i en vecka till med en arbetsgivare hack i häl som inte är speciellt road av min situation. Men om hon ändå ska säga upp mig så kan det ju kvitta för henne.
 
Annars försöker jag få tiden att gå. Det är långtråkigt att vara hemma. Jag har sett varenda serie som går i repriser på tv:N och jag kan snart alla repliker utantill. Suck.
Dags att rycka upp sig lite kanske?!
 
Fick hem tiden för vårt rutin ultraljud!.. speciell känsla det där, när brevet dimper ner i brevlådan. Vi fick tid den 10 december. Och då kommer jag vara i v 19. Nästan v 20. Så det är rätt sent för Rutinultraljudet. Men guuud som jag längtar. Jag har bestämt mig för att inte ta reda på könet. André däremot vill veta. Vi får helt enkelt be barnmorska skriva ner det till honom. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0