Fredagsmys

Hej i stugorna!
Något positivt med att vara sjukskriven är att jag faktiskt har lite tid att skriva i bloggen. Har saknat det enormt mycket. Alltid så roligt att kunna gå tillbaka och läsa om barnen och om oss. Man tror man minns allt men det är de små detaljerna som är viktiga =).
 
Idag har jag Julia hemma. Det fungerar helt ok. Hon är väldigt medveten om mina bergänsningar. Jag har alltid burit runt på henne och har älskat det, både jag och hon men nu vet att hon det inte går och det är väl på tiden att hon använder sina små ben lite mer .. Hon är väldigt hjälpsam. Om jag tappat något på golvet så tar hon upp det för hon vet att det är svårt för mig att böja mig. 
 
Så liten men så klok. Har henne hemma idag eftersom Jamie åkte iväg imorse. Tänkte att det kanske skulle bli en konstig kontrast att Pappa lämnar Jamie hos farfar och så ska dem flyga medan Julia ska gå på dagis. Inte för att hon brydde sig imorse. Jamie pussade och kramade henne hårt innan dem gick och Julia sa bara " nästa gång är det miin tur..."
 
Vi var hemma hos Matte och Moa igår och åt Tacos och efterrätt! mumsigt värre, barnen fick godispåse till efterrätt och blev lyckliga som få! vi åkte tyvärr  hem redan 20.30 med två sovande barn i baksätet ... 
 
Hur har jag sovit inatt då? som en kråååååka! Julia dök upp vid 12 tiden och då la jag mig i soffan. kunde inte somna. Låg vaken till 02.00 och fick helt plötsligt världens huvudvärk. 2 panodil senare somnade jag för att vakna ett par ggr för att kissa...suck.
 
Jag älskar att vara gravid, men denna gången trodde jag nog att allt skulle flyta på utan problem eftersom jag haft två jobbiga graviditeter redan. Att få foglossning så här tidigt tär på psyket rejält. Jag får bra hjälp iallafall och stödbältet samt kryckorna hjälper mig lite i vardagen. Hoppas att akupunkturen hjälper mig ännu lite mer.
 
Nu ska jag försöka ta mig till affären. jag har inte gått utanför dörrarna utan André på tre veckor...troligtvis pg a rädsla. Livrädd för att bli sängliggande.. jag börjar lära mig vad jag kan och inte kan göra för att inte förvärra mina smärtor men ibland är man bra dum..."jag ska baaaaara.." 
Vi ska prova gå till affären och köpa lite frukt. och lunch. Tänkte ta Julia i vagnen ..får se om det går att köra.. man får prova sig fram.
 
Ha en fin dag !
 
(bilder från i påskas)
Puss puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0