Helgen som gått

Jag har känt av att akupunkturen från i fredags hjälpt mig riktigt bra denna gången, helgen har fungerat relativt smärtfritt. Inga paniksmärtor utan helt klart hanterbar smärta som jag kunnat vila bort.
 
I lördags var vi på kalas hos barnens kusin Tilda som fyller 2 år imorrn. Vi fick smörgåstårta, cheescake, kakor...jo name it! Barnen lekte som bara den och jag såg inte skymten av dem förren vi skulle åka hem. Väl hemma fick barnen mat och vi gjorde oss iordning för en ute kväll. Granntjejen Nelly passade kidsen och vi blev hämtade av Matte och Moa för att först käka en god tre rätters på El Patio och sen bowla. Matte och Moa påstod att dem sög på bowling och fetljög! haha. Moa gjorde strikes och spärr på varje  nästan och Matte var inte sent efter. Jag kämpade på rätt bra...men många bollar hamnade i rännan. Vågade inte anstränga mig för mycket...kan tolkas som en dålig bortföklaring med tanke på mina sugiga poäng men nä.
 
Kom hem lagom till 22.30 och deckade direkt. Natten var hemsk! kunde knappt röra mig i sängen..men får skylla mig själv. Jag ångrar inte en sekund att jag hade roligt för första gången på  veckor. 
 
Idag har jag varit ute en stund. Gick för att posta tillbaka barnens förskolefoto. Dem tog bara gruppfoto. Julia blev svinbra på sitt men Jamies blev helt galet, dem hade inte klätt av honom yttefleecen och han hade allt hår i ögonen, man såg honom knappt. SÅ synd!
 
Nu håller jag på och tvättar här hemma...allt tar så jäkla tid och jag blir så irriterad på mig själv. Men det får ta sin tid...
Idag är en bra dag!
 
Idag är det "bara" 28 dagar kvar till RutinUltraljudet.
Från i lördags.
 
förrätten, vitlöksbröd med en avokadokräm. Såååå gott.
Fläskfiléplanka ..urgod!
Och glass med chokladsås till efterätt.
 
Vi på bowlingen, jag med benen i kors fastän jag blivit tillsagd att INTE sitta så iom det förvärrar besvären...svårt att sluta med såna vanor.
 
 
Morgonens lilla stenhårda kula!!
 
Puss på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0