Svårt

Dem har gjort om på blogg.se. Jag har inte riktigt fattat grejjen, det är lite svårare program att jobba med tycker jag. Eller klyddigare men det lär man väl sig snabbt.

.
Har kommit från bloggen lite. Ofrivilligt dock. Jag tycker om att blogga. Och jag ska bli bättre. Men sen vi kom hem från semestern har dagarna g¨ått i ett. Sen har det varit midsommar och vi har varit på bröllop. Jag och André jobbar som bara den och barnen hänger på förskolan om dagarna.

Idag vabbar jag då Jamie var kass inatt när jag kom hem från jobb. Imorse fattade vi att det var tanden han hade ont i. Kl 10 gick vi till tandläkaren och hans kindtand har en väldigt tunn emajl som gått sönder lite. Tydligen väldigt vanligt på barn i hans ålder. Där har det samlats matrester och smuts och den är svår att borsta vilket har gjort att han fått lite karies. Ytters lite men tillräckligt för att det skulle kännas jobbigt för honom.

Han skolades in som dem säger och han fick testa maskinerna och fick berättat för sig hur det går till när tandläkaren "städar" tanden. Han fick öva att på gapa och att räcka upp handen om han behövde stänga munnen under rensningen.
Så vi fick en ny tid då dem ska städa tanden.

I det stora hela hade han en väldigt fin och ren mun. Tänderna såg fina ut men några hade tunn emajl så BARA lördagsgodis och noga tandborstning.

Ni glömmer inte att lägga till mig på Instagram (Neijan) där ser ni bilder från våra dagar då jag inte bloggar =).

Men jag ska bli bättre. Ta mig tid helt enkelt..

Fick föreessten hem lappar från barnens nya förskolan. Julia ska börja på Grodan och Jamie på fiskmåsen. Så nu ska det pusslas ihop en vecka i augusti då det ska inskolas. Fattar inte hur vi ska få ihop det men det löser väl sig!

Ha det bra så länge!! puss

Kommentarer
Postat av: jenni

Usch och fy hål i bissingen är inget skoj;-( Men han får i alla fall små presenter där, så inte helt tokigt:-) Pussa godingen från Moster! Kanske en dejt snart ellår? Puss

2012-06-25 @ 12:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0