Lucia

Helloo hejj!!
 
Jag önskar att jag hade foto på barnen från morgonens lucia firande men vi fick inte lov att fota. Jo våra egna barn men inte under tiden dem gick Lucia. Förståeligt men tråkigt.
 
Vi fick några kassa foto här hemma innan vi for iväg. Fick klippa sönder Julias lucia linne eftersom den skulle över overallen och vår Prinsessa klarar inte av att saker sitter aningens tajt inte ens strumpor så jaaa jag fick improvisera. Det blev ändå väldigt bra hahaha.
 
Vi´gick upp 6 imorse, förberedde lussefrullen som skulle med till förskolan och klädde barnen. Vi skulle vara på förskolan kl 7!! det var så jävla kallt men ändå såååå mysigt. Dem hade pyntat hela gården med lycktor och där barnen stod hade dem strött ut halm och det luktade jul. 
 
Pedagogerna var väldigt noga med att än en gång påpeka att inte ta foto (det har funnits en lapp uppsatt inne på förskolan också) eftersom flera av barnen inte får lov att hamna på några foton som kan råka hamna på internet eller i fel händer osv. Detta beslutet hade dem tagit med hjälp av några viktiga personer som advokater och liknande ..nä men vad det nu heter.
Jag liksom många föräldrar förstod att vi inte fick men ÄNDÅ är det några pantade päron som står och fotar hur mycket som helst. jag blir så förbannad då!!
 
1. ska dem få så vill ja juuu också..för lucia tåget var sååå fint och jag vill ju gärna ha foto på barnens luciatåg.
2. men viktigast, tänk på barnen och dess föräldrar. Det kan finnas barn som har hemlig identitet  osv.
 
Jävligt respektlöst!
 
Men skit i det nu. Barnen var sååå duktiga. Alla sjöng högt och tydligt sen vart de lite svinn. Vissa barn klarar inte av pressen vilket är förståeligt. Jamie och Julia sjöng och man hörde Julias stämma ööverrösta tåget ett par gånger haha. Jag blir så blödig när barnen är med såna här fina traditioner och man ser verkligen att dem tycker det är kul.
 
Efter barnen tågat in, följde jag med Julia in på hennes avdelning och A följde med in på Jamies avdelning där vi avjnöt vår goda lussefrukost tillsammans. Vi hade också med oss en present till Julias pedagog som går på mammaledighet idag. Vi fick henne att börja gråta och det var så sorgligt, för jag kommer verkligen sakna henne SÅÅÅ mycket! Julia också för den delen.
 
Vi fortsätter luciafirande hemma sen..vill aldrig att denna dagen ska ta slut..den känns så julig och speciell på något vis. Mörker, mycket ljus, massvis med lussebullar och myspys. Ja ni fattar!
 
Nu håller jag på att hungra ihjäl...hade jag kunnat ta mig ur soffan hade jag gjort det..men fogarna är bajs idag. Verkligen bajs bajs bajs. (moget, jag vet).
RIngde A för att se om han kunde på något sätt telepatera hit lite käk men icke. Hans svar blev, klä på sig och gå ut och köp något.. EEEEH: om jag inte ens kan ta mig till köket (kan och kan...klart jag kan men det gör för ont för att jag skulle vilja helt enkelt) så känns det som att det borde vara lite meckigare att gå ner till affären. Eller?
 
Bjuder på en bild från förra året...hahahahaha. Priceless. 
Skillnade är väl att barnen är lite större och att Jamie var en tjock pepparkaka som han kallade sig eftersom han hade överall under (skaloverall visserligen) och Julia såg ut som Hulken i Lucia krona eefetrsom vi fick sprätta upp ärmar och rygg på lucialinnet hahahah.. Ni ska få se bild ikväll om A fick någon bra med kameran här hemma.
 
Nä lejter gejtor!
Puss

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha hulken! Längtar efter en bild;-)

2012-12-13 @ 16:53:00
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Regina

Stört ändå tycker jag! Hade det vart mitt barn hade jag fotat som bara den och sen censurerat dom andra barnen om jag velat lägga ut bilderna på nätet. Hur sjukt är det inte att man inte ska kunna fota sina barn på lucia liksom? Menar inget illa, blev bara förvånad! Grattis till Lill-bebben! Han kommer stortrivas i sin Joolz. ;)

2012-12-16 @ 17:49:01
URL: http://Ourlovestory.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0