Joolz Day

Efter mycket övervägning och provkörningar så valde vi till slut en vagn. Vi har ju inte haft bråttom direkt men jag vill gärna göra alltid direkt haha.
 
Bugaboo gick bort då jag redan hade sålt en bugaboo, det var för osäkert helt enkelt. Emmaljunga nitron gick bort tack vare sittdelen på vagnen plus att jag har haft både bugaboo och nitron och jag vill gärna prova något nytt.
Därför föll valet rät så lätt på en joolz Day. Svart chassi och mörkgrå ligg och sittdel. velade mellan helt svart och den gråa men den gråa känns mer levande.
 
Vi föll för designen och att liggkorgen ligger högt upp så vi slipper bryta ryggen varje gång vi ska nå bebisen. Vagnen påminner mycket om Bugaboon rent designmässigt. Det som skiljer mest är väl chassit. 
 
Bakhjulen är lufthjul. Sköna att köra med med surt att få punktis. Det är nackdelen med vagnen. Jag är inget fan av lufthjul just pga det. Men det får man ta. Framhjulen är mindre än bakhjulen men större än bugaboons. Kan låsas.
 
Varukorgen på vagnen är inget att hurra för. Jag får plats med regnskyddet och pump till vagnen och lite till meninga shoppingkassar direkt. Däremot är det en rätt smart korg som är täckt.
 
Handtaget är läderklätt och och så även bågen till vagnen. Dämpningen i vagnen är enorm, vilket gung den har för att vara så en så stum vagn. Sufletten är kort men vi ska köpa en solskärm som man fäster på sufletten. Den är från joolz och är supersmart. I den sufletten finns ett UV skydd som dra ut och fäster i handtaget.
Bak i sufletten kan man rulla upp tyget vid varma sommardagar.
 
Sittdelen har samma funktion som buggans men man kan förlänga fotstödet i takt med att barnet växer. Ryggen är också längre. Sufletten är större på sittdelen och barnet kan sitta i den upp till 16 kg. Julia satt som en smäck i den!
 
 
 
 
 
 
 
Nu ville Blogg.se inte lägga upp fler bilder tydligen =(..
Hoppas Lillebror kommer gilla sin vagn!
 
puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0