Fredagkväll

Lugnet har lagt sig.
Barnen sover och A har gett sig iväg för lite sportsliga aktiviteter och ska sen komma hem med junkfood till mig..winwin..många winwin. Jag blir tjock och fet och han blir slim och muskulös haha.
 
Jag har tänt ljus här i vardagsrummet och granen lyser i ögonvrån. Vad mysigt det är med gran. Vi dödar alltid vår. inte med vilje för vi försöker verkligen göra allt rätt. han får vatten och socker och allt det där men oftast börjar han barra redan innan Julafton.. Men han är fin..mycket fin. Vi planerar ändå inte att ha kvar honom efter julafton för då ska det börjas planera för Nyårsfesten som i år hålls hemma hos oss. 
 
Jag har gett A det stora ansvaret efter som mina fogar troligtvis inte kommer älska en nyårsfest men duka ska jag och laga god mat tillsammans med min Man. Ska bli jätteroligt. Vi blir ett stort gäng i år så därför får granen åka ut innan året är slut.
 
Jag har kört runt lite med vagnen i lägenheten..glömde ta foto såklart. Men bättre att göra det i dagsljus! älskar den. Köpte också en bilstol med adaprar till vagnen så vi enkelt kan klicka av och på bilstol med bebis när vi ute i svängen hela familjen =).
 
Säkert många som tycker att det verkar väldigt tidigt att köpa vagn men nä inte för oss...
Jamie´s vagn köpte vi i v 14.
Julias vagn köpte vi visserligen i v 36-37..det var syskonvagnen...
 
Vi planerar som sagt för Lillebror, han känns så självklar i vår familj så därför går det av rena farten att han är med i planerna som smids här hemma. Det känns väldigt skönt att ha köpt de stora grejerna så man kan koncentrera sig på plocket och pillet...det är ju det som är det roliga!
 
Påtal om Lillebror så har vi fått besked på att han är väldigt aktiv och igår och idag har han verkligen visat mig det. Jag har med de andra barnen lagt fjärrkontrollen över magen för det har alltid satt igång aktivitet förr. Så jag provade idag..ett två tre och så tjoff åkte fjärren av magen...försökte filma det men varje gång jag filmade så slutade han. Typiskt!
Han är vaken nu och kittlar mig lite varstans..mysigaste känslan evår.
Sen tror jag också att vi har ett färdigt namn på honom!!! hur sjukt är det?!? Jamie fick sitt namn när han avr tre månader. Julia fick sitt namn på BB när hon vart 1 dag. ...kan det vara så att vi har bestämt oss?
Iallafall preliminärt...sen kanske han inte ser ut som en .... men det då tiden utvisa. =)
 
Nu ska jag bädda ner mig i soffan och vänta på min mat som borde komma om 1 timme ca.
 
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Sussi

Men guuud så häftigt det där med fjärrkontrollen! Kan verkligen se det framför mig =) än så länge är det bara jag som känner hur lillen rör sig därinne, men ser med spänning fram emot när det syns på utstidan.

2012-12-15 @ 07:34:51
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh gosmagen!! Vi köpte vagn i v 11, jag hittade den jag ville ha till ett superpris, hade bara varit dumt att vänta. Dessutom väntar man ju barn och inte missfall!

Tack så jättemycket för fina ord! Degmagen är fortfarande kvar men förhoppningsvis minskar den mer och mer!:-)

2012-12-15 @ 13:20:20
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0