Akupunktur nr 11

Nu har jag varit hos Barnmorskan för ännu lite mer nålar. Vissa nålar gör så satans ont att få men jag vill tro att det underlättar min vardag ett par dagar i veckan åtminstånde.
 
Vi tog mitt blodtryck också vilket visade 140/65. Jättebra med andra ord och så tog vi ett till efter akupunkturen eftersom hon sätter en nål i armen som ska hjälpa till att hålla blodtrycket lågt och det visade sig fungera väldigt bra denna gången. För blodtrycket låg på 110/65 efter nålen. Så förhoppningsvis kan vi med hjälp av akupunkturen kunna hindra att jag får högt blodtryck denna graviditen. Jag vill så gärna slippa havandeskapsförgiftning och för en gångs skull ha en realtivt normal graviditet. (om vi räknar bort foglossningen)
 
Min puls var dock väldig oregelbunden och jag berättade att jag fått rätt mycket hjärtklappning de senaste dagarna så för att kunna koppla bort att det skulle vara något så fick jag en tid till läkaren imorrn. Mest för att lugna barnmorskan. Fick också ny tid för akupunktur nästa vecka.
 
Bebisen levde rövare som vanligt när vi lyssnade på honom. Vi hörde mest bara en massa sparkar, han gillar inte dopplern alls. Men hjärtslagen lät fint =)
 
Stora lilla magen i vecka 19+5... 
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Ida Zäta

Så härligt att det hjälper med nålar och hoppas att det inte är någon fara med din puls. Jätte fin kula har du också ;)

Svar: Det är väl rätt så vanligt med hjärtklappning och så när man är gravid iom hjärtat får jobba lite extra men med min "sjukdomshistoria" så kollar vi upp det för att kunna utesluta att det skulle kunna vara något =)
Linnéa

2012-12-17 @ 16:27:05
URL: http://minbebis.com/blogg/idazata/
Postat av: mad

Behöver ni pojk kläder?
Grattis förresten! Jag hinner inte läsa bloggar längre..konstigt va ;)

2012-12-17 @ 21:13:27
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0