Saknar dig redan

Gidkväll!
Har varit en händelserik dag idag. André´s öga vart ännu värre idag så han fick en tid på vårdcentralen. När vi lämnat barnen på förskolan så följde jag med honom dit. Jag skulle jobba kväll och börjar då inte förren 15.00. Doktorn på VC skickade oss akut till ögonkliniken mest för att han trodde han fått något i ögat som hamnat långt bak och behövdes speciella grejer för att syna.
Åkte dit, men läkaren på VC hade glömt att boka tid utan bara skickat med remissen. Så vi fick snäll återkomma kl 13.30. Trodde det skulle gå snabbt så jag ringde jobb och sa att jag möjligvid blir lite sen men att jag kommer. NÄr vi hade varit inne hos ögonläkaren så fick vi veta att det var allvarligare än vad vi trott och att det var bra att han sökt vård igen!
.
svullnade hade även påverkat muskulaturen i ögat vilket försämrade hans syn. Där trodde läkaren att han hade någon slags inflammation i pannloben eller ögonloben och behöver röntgas för att se hur pass spridd den är och var exakt inflammationen sitter. Det är tunna benväggar och kan lätt tränga genom och in i hjärnan och det skulle vara det värst tänkbara.
.
Han skulle ner och ta lite blodprover innan han skulle vidare till röntgen. Troligen skulle han bli inlagd enligt läkaren.
Jag fick ringa jobb och säga att jag inte kom till jobb eftersom jag var tvungen att ta barnen.
.
Vi åkte hem och lämnade mig sen kom A´s pappa och hämtade honom för att lämna honom på sjukhuset.
.
Han röntgades vid 18.00 och fick träffa en läkare på akuten en stund senare.
Fick precis veta att han har en kraftig bihålinflammation som är påväg att sprida sig. Han skulle spolas nu och sen läggas in för att få antibiotika intravenöst.
.
Usch det gör så ont i kroppen på mig att han är där alldeles ensam. Han är en vuxen man och klarar sig själv men ändå.
Vill bara att han ska bli frisk nu!
...
Barnen sover iallafall och jag ska strax klä om till mjukis och bädda ner mig i soffan. Imorrn åker jag till André efter barnen har lämnats på förskolan! saknar honom redan.
Puss

Kommentarer
Postat av: Stina

Oj! Hoppas han snart kommer hem!!

2012-04-03 @ 21:48:42
URL: http://stinolino.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0