Dag 3

Har nästan precis kommit innaför dörren, A hämtar kidsen as we speek.
Imorse var det tungt att gå upp trots att jag somnade kl 21.00!!! igårkväll. Men det redde sig.
Drömde inga mardrömmar om gårdagen skönt. Dagen startade trögt för mig men framår förmiddagen kom jag igång ordentligt och jag kände att det började klaffa lite. Jag började fatta logiken på gröna sidan och ja det flöt på bra och jag tog egna initiativ och fick bra med beröm från min handledare idag! känns kul!
Har tränat på att ta BLTR och linda fingrar, ta hudtemp på finger vilket inte är så svårt men ändå. Jag är grym på att packa upp sterila omläggningspaket och bäddningen har jag koll på. Jag tar numer ut PVK ( plastnål som sitter i armen/handen där man kopplar dropp eller ger medicin osv) själv och känner mig väldigt stolt över mina små framsteg.
Vad jag har att se fram emot är att få öva på venprovtagning, alltså blodprover från arm, vara med på OP och lite annat kul.
Nu är jag ledig i helgen men ska jobba på lördagmorgon på mitt vanliga jobb! ingen rast och ingen ro =).
Förressten var vår små blodiglar med på tv 4 morgon imorse! För er som inte såg det så finns där ett klipp på tv 4PLAY där ni kan klicka in och se vilka blodiglar det är jag pratar om. Väldigt äckliga "små" klet. =)
Puss på er

Kommentarer
Postat av: jenni

Ha, att ta ut PVK kan väl inte vara så svårt, det klarade ju din lille systerson galant. Nä men fy vad duktig du är, jag tycker sådant är så läskigt.

Puss!!!

2011-09-22 @ 18:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0