Var kom det ifrån?!

På bara några dagar har Julias ordförrår utökats enormt mycket. Vi läser en bok varje dag som har massa bilder på olika saker och djur. Innan har hon bara kunnat peka på rätt sak när man frågat .."var är äpplet?" idag pekade jag på bilderna och frågade .."vad är det?"
Då svarar hon om än otydligt för andras öron kanske men helt klart förståeligt för oss.
Idag kan hon: (för min egen del)
Äppe -äpple
Nan- banan
bäbä- lamm
bebe- bebis
pippi
gRi- gris
katt
Hej
ejåå- hejdå
napp
tack
bong- ballong
bOmma- blomma
gRoooda
Bumpor- strumpor
iiih-häst
voovv-hund
lia- Julia
jejje-Jamie
dicka- dricka
nanna
Nattnatt
va de? -vad är det?
ajj ajj
Ja och Nej
kaka
måt- mat
titta
min
mer
Och säkerligen fler..
Från att bara ha pratat babyspråk så ploppar det upp fler och fler ord och jag blir liak förvånad varje gång hon kan berätta vad hon vill. Hon pratar såklart fortfarande massa babyspråk men kan göra sig mer förstådd ..ja och sp sjunger hon ju!!!
Det går framåt =)
Puss

Kommentarer
Postat av: Jenni

Dutti tjej!! Här snackas det mest babyspråk fortfarande tihi. Och jag tänker på att Anton pratade flytande och kunde alla färger på sin 18 månaders kontroll. Viggo snackade ju inte heller babyspråk direkt. Love har tagit deras babyspråk oxå, men jag antar att dagis har en del inflytande vad gäller språket, så än har jag inte gett upp hoppet om Love;-) Hur gick det med redovisningen idag? Skönt att du fick uppskov med det där andra. PUSS!!!

2011-05-04 @ 18:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0