Julia= trots

Jag bara måste berätta vilken envis tjej Julia har blivit, eller hon väl alltdid varit det men hon har aldrig protesterat mot något utan mest hängt på. Men dem senaste dagarna har hon kommit in i nån Nejjsägar ålder och så surar hon med plutmun om hon inte får det hon vill. Hon SKRIKER allt vad hon kan tills hon får det hon vill. Hon är mycket väl medveten om hur hon ska få det hon vill.
Tur hon är så jäkla söt. Igår när jag hade ghämtat barnen på förskolan så skulle vi åka buss, Julia vägrar sitta i vagnen och vill sitta på sätet och pekar och skriker tills jag skäms och få r ta upp henne. Hon vill ju inte sitta still såklart så efter ett tag sätter jag henne i vagnen igen och då skriker hon och kastar sig med hela kroppen. Jga försöker lugna ner henne och alla tittar på oss..lite besvärade haha. Jag ger henne nappen som hon kastar, hon försöker slåss och skriker Maaaaammaaaa!!! skriker alltså inte gråter haha.
Väl på hemma på¨gården skulle vi äta lite yoggi ute, Julia kan inte riktigt äta en sån där lite yoggi som man håller i handen så jag tänkte jag skulle mata henne..icke!!!...hon skrek och hade sig i 30 minuter innan jag fick ge efter. När Jamie var lika gammal som henne och så sånt humör så tröttnade han ändå efter ett tag och gav efter så jhag vann ju nästan alltid DÅ, annat är det idag haha. Men Julia hon är benhård.
Riktigt bestämd!
Julia, vår lilla plutt Julia. Om jag tycker 1½ års trotsen är jobbig så vill jag inte ens veta hur 2½-3års trotsen är.
Tur hon är glad för det mesta och att hon inte behöver bråka så mycket med oss än.
Hur kan man vara sugen på en bebis när man har händerna  fulla redan?..haha. Tur man har en spärr annars hade vi haft 17 ungar vid det här laget.
Nu har jag pluggat klart, A sover i soffan...jag ska strax väcka honom så vi kan gå och lägga oss.
Förskola för barnen, jobb för A och skola för Moi. Hej hej vardag..välkommen HELG!
Puss på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0