Förändringar

Det är lite tjatigt att skriva om vikt och grejjer men jag satt och tittade på gamla bilder på mig från när jag och A precis hade träffats. Jag var väldigt rund i ansiktet innan jag fick barn. Jag var smal och vägde mellan 48-50 kg och har alltid gjort. Idag väger jag 50 kg men har smalare ansikte, eller iallafall mer och utmärkande käkben än tidigare. Vad som är skillnade idag från då är mitt bäcken som är bredare nu. Jag var rak som en pinne innan jag blev gravid, nu har jag fått höfter. På gott och ont. Mina gamla jeans är lite tajtare än varnligt och mina xxs jeans kan jag inte knäppa.
I det stora hela tycker jag faktiskt att kroppen är bättre formad idag än då även om magen är slappare än slappast och alla extra skinn och bristningar. Ja rövva har börjat hänga lite men det ska jag träna upp. Brösten är ju ett big NoNO...var tog dem vägen? letar man så finner man dem nere vid naveln ;)
Det är nog första gången som jag har kommit till insikt och dett det positiva med min kroppsförändring. Innan har jag varit extremt viktblind och jag mådde bara bra om vågen visde 50 kg. Nu är det inte lika viktigt...
Fortfarande lite rund i ansiktet men betydligt mer konturer. Alla förändringar behöver inte alltid vara negativa ;)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0