Inlåsta barn

Igår när vi hämtade barnen på dagis hoppade Jamie som vanligt in i bilen med bilnyckeln i högsta hugg, han vill gärna sätta i nyckeln i tändningen. Sagt och gjort, jag satte in Julia och knäppte fast henne. Julia ropade efter nappen som A glömt att plocka med från hyllan så han sprang in igen och jag stängde dörren till Julia, Jamie hade redan stäng efter sig. När A kommer tillbaka och vi ska hoppa in i bilen inser vi att Jamie råkat låsa.
Barnen vart inlåsta och vi fick lite panik. A försökte lugnt och sansat få Jamie att låsa upp genom knappen på ena bildörren, Jamie fattade inte vad han menade så det blev väldigt irriterat och Jamie blev stressad och Julia lika så. När vi insåg att han inte förstod hur han skulle göra försökte vi få honom att trycka på nyckeln för att låsa upp bilen, det har han gjort innan så han vet egentligen hur man gör men i stundens hetta vart det blankt. Jag började få lite panik och Julia blev allt ledsnare, stekhett var det också. Matte var också med och alla började fundera på om vi skulle bli tvugna att krossa rutan. Som tur var, kom A på att Jamie skulle vrida försiktigt på nyckeln UTAN att starta bilen för att sen kunna rulla ner rutan. Jamie snurrade på nyckeln men snurrade tillbaka den igen och så höllt han på ett par ggr, han var så stressad där inne i bilen. Alla tog några djupa andetag och så började vi och förklarade lugnt och sansat för Jamie hur han skulle göra, Han snurrade på nyckeln och lät den vara och rullade gladeligen ner rutan (vilket han annars inte får göra). A sträckte in sin arm snabbt som attan och drog ut nyckeln!!
20 minuter ca stod vi på parkeringen utanför dagis. Vilken pers! aldrig mer!!
----------------------------------------------------------------------------------------
Just i detta nu sover kidsen, jag smuttar på lite Pepsi Max och A är iväg på fotboll.
Jag käkade sushi idag..lääääääängesen sist!!
Jag njuter av tystnaden men saknar the Love of My Life.
Jobbar imorrn (6:e dagen) men är ledig på¨fredag sen är det 6 dagars jobb igen och ledig fredagen därpå sen jobb 6 dagar till och ledig 2 dagar i sträck!
Kolla denna godingen!
Snygg jag kommer vara när jag är 80 bast! Hahah
Tror jag ska decka en stund i soffan.. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0