Kräksjukan...IGEN

Jag vaknade inatt av att Julia var ledsen så jag gick upp och skulle kolla till henne och när jag kommer in i rummet så luktar det spya. Tar upp henne och ser att hon är helt nerkräkt och tar in henne på toaletten. Hon är alldeles skakig och rädd. Jag kallar på A och han fattar direkt vad det är haha och rusar upp. Av med alla kläder, tvätta av håret och tvättar mina händer och spritar dem.

Kollar sängen som är nerspydd (det värsta jag har sett). Min mage börjar göra uppror och jag känner panikångesten.

Jag bäddar rent och tvättar mig på nytt haha. Sen sätter A sig i soffan med henne för vi vet att hon alltid kräker minst två ggr. Jag satt med som sällskap.

Precis när hon somnar om på A´s mage så vaknar hon till och dra ut nappen och vrider och vänder på sig och jag ser direkt att hon är på väg att kräkas och tar fram en filt och så börjar hon hulka men det kommer inte upp och hon blir helt röd i huvudet så jag får massera på ryggen och då kommer det upp lite mer segt kräk. Stackars liten.

Jag tvättar och spritar mig igen och hoppas innerligt att jag inte blir smittad haha. A börjar känna sig konstig och då vill jag börja gråta. Men sen blev det inge mer. Vi la Julia i sin säng och hon vaknade nyss med värdelns bajsblöja men inget mer kräks. Jag mår bra (än så länge) och A sover. Jamie mår också bra.

Det är 4:e ggr på 3 månader som Julia har blivit smittad.



Måtte sommarn komma snart!

Puss

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åh neeeej! Stackars lilla miniJulia!!! Och er... HATAR KRÄKSJUKAN! PUSS

2011-01-15 @ 19:25:03
URL: http://mirakelmilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0