Mitt barnvagnsberoende

...kommer hemifrån...
Min mamma var likadan. Mina systrar likaså. Och jag har älskat vagnar sen barnsben. Jag hade minst 3 barnvagnar åt gången på mitt rum. En liggvagn, en sitt och en sulky/resvagn.
Min Mamma älskade att köpa barnvagnar till mig och jag minns speciellt en dag då hon tog mig ledigt från skolan, kanske i 2 eller 3:e klass, Mormor och Allan hämtade upp oss och så åkte vi till leksaksaffären. Mamma hade nämligen sett ut en nya sittvagn till mig. En rosa med vita prickar. En bild av Mimmi och Musse som bebisar på ryggen. Den hade snurrhjul fram men var ändå en rejäl sulky. Jag älskade den!
Nästintill varje födelsedag/ jul fick jag en ny dockvagn.
Jag minns en födelsedag då det ringde på dörren, jag hade en jättefin klänning på mig som mamma sytt ( hon sydde många klänningar till oss), håret var hårt flätat och jag var en spinkig och liten liten tjej med stora framtänder. Jag öppnade dörren och ser en dockvagn . I den ligger där en helt ny docka och lite tillbehör till vagnen. En skallra av plastankor i lila, gult och rosa...jag minns det så väl. Jag Blev sååå glad!
Jag lekte med dockor rätt så länge och det har satt sina spår haha. Jag är barnvagnsberoende ut i fingerspetsarna och jag skulle kunna skaffa 100 barn bara för att få köpa det nyaste, coolaste..snyggaste barnvagnarna gång på gång.
Jag hoppas något av barnen blir som jag...så jag kan få köpa dockvagnar för herregud vad många fina dem har nu.


Jag skulle vilja ha den nya Brio dockvagnen med vitt chassi och rosa tyg med vita prickar! to die for. Ja den röda är också helt jäkla underbar!
Brios dockvagnar över lag ...ligg som sitt...

Kommentarer
Postat av: Annelue

Hahaha o jag som inte kan leva utan kräm..

2011-12-07 @ 20:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0