Barn och Ungdomssjukvård

DEN kursen är jag ute efter. Jag läser sjukvård nu och kommer också läsa Lindrande vård men vad jag inte har inbakat i mina studier är Barn och Ungdomssjukvård, jag vill läsa den kursen också! den är på 200 poäng tror jag och finns att läsa på distans så jag har suttit och kollat runt lite och hittat att NTI gymnasiet har den kursen så jag har mejlat och frågat om det är försent att söka!
Med den kursen i bagaget har jag större chans och bättre förutsättningar att få jobb på de ställen jag vill jobba på helt enkelt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag är abnormt trött idag, efter min 7 dagaristräck jobbarvecka med sluta 23.00 och börja 7.00 dan efter , är jag helt slut. Trodde bara vi skulle på lite info idag men det visar sig vara en vanlig skoldag. Gäsp. Kul att träffa klasskompisarna även om många försvunnit eftersom dem valt att läsa Psykologi istället. Vi har råplugg i 4 veckor nu innan vi går ut på APU i 6 veckor. Jag är så spänd på vart jag hamnar. Jag hoppas antingen , KK, Ortopeden eller akuten. Vi får väl se ....
När vi kommer tillbaka efter APU:n så läser jag Lindrande vård och Etik och Moral sen är jag Legitimerad Undersköterska. Ja om jag inte blir underkänd det vill säga =).
Om jag bara kunde fått in Barnsjukvården också denna terminen, det hade varit klockrent!..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sitter och väntar på A och barnen, barnens faster Sandra och kusin Tilda kommer också hit om en liten stund, vi ska käka kycklingfilé, troligen grillar vi...men vi får se.
Nu hör jag mina små i trappen.
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sandra med Elias och oliver

Den kursen har jag läst, skitbra!! Säkert ännu roligare att läsa den när man har barn! Det är mkt om barns utveckling och om barnsjukdomar. Puss!

2011-08-23 @ 07:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0