Äntligen fredag

God morgon.
Veckan har lunkat på och jag har inte alls haft något intresse för skolan så veckan har verkligen varit utdragen.
Kanske behövs en helg för att ladda om?
Igår var vi på hylliekroken för att A skulle testa nya golfklubbor, Micke och Maja var också där. Riktigt mysigt att sitta i solen och bara schteeeeka.
Hinner inte skriva så mycket, ska strax till bussen. Vi har Näringslära idag..ska skriva kostschema. Sen har jag skrivit ner 3 dagars ätande och träning och annan rörelse som ska skrivas in i något program som jag sen ska analysera. Spännande.. ;). Hur gärna jag än försöker hålla på sötsakerna så slinker det ner något litet varje dag...men snart får det bli slut på det!
Jag tränar iallafall så jag sitter inte bara hemma och soffar mig..och så äter jag rätt nyttigt också..Så HAH!
I helgen ska vi på 30 års fest/kalas hos A´s kusin. Blir lugnt eftersom vi har barnen med oss.
Söndag bjuder på PLUGG...i solen förhoppningsvis.
Ikväll är det fredagsmys deluxe med la familia och nästa vecka fyller v¨år Älskade Jamie 3 år.
Mer om det lejter.
Nä dags att klä på sig, barnen och A har redan åkt till förskolan. var föressten på Utvecklingsamtal på förskolan med Jamie. Det gick jättebra, hade visserligen inte förväntat mig något annat. Men dem tyckte att han var väldigt artig. För honom faller det naturligt att tacka för maten, tacka när han får något och be att få vid matbordet. Det tyckte dem var jättebra. Inte många på avdelningen som ens gtackar för maten utan att dem behöver säga till. han tar hand om en liten flicka på avdelningen varje dag. Hon sitter i hans knä och så vyssar han henne. Hon är lika gammal som Julia, kanske lite yngre. Gulligt!!
Hans bästa kompis är Tilde och ibland även Emil.
Näää nu hinner jag inte mer!!
Puss

Kommentarer
Postat av: Jenni

Utvecklinssamtal är alltid kul att gå på tycker jag, då står ens barn verkligen i centrum och blir överöst av beundran och positiva kommentarer;-) Faller naturligt för mina ungar oxå att tacka etc, fast ibland måste jag ändå säga........... vad säger man? Fast det tror jag är ganska normalt. Men det som förvånar mig är att ALLA barnen på mina barns dagis frågar om de får gå ifrån, och ingen glömmer säga Tack för maten, men det tycker jag är pedagogernas ansvar att se till att de gör det när de är på dagis. Ja er kass står här, barnens godispåsar som glömdes dela ut på kalaset ligger i, finns risk för hårdhet på vissa grejer haha. Du kan väl kolla om Jamie har något för smått, man märker att det går mer kläder när barnen går på dagis än när de är hemma;-) Ha en go helg, Puss!!!

2011-04-15 @ 07:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0