Massor, massor...

Sitter och kollar på min handlelista inför höst och vinter.
Det är mycket saker som kidzen fattas..

Höstskor: Julia har ett par Kavat. Jamie behöver ett par svarta sneakers.

Tunn mössa
: Både Jamie och Julia behöver varsin ny. Har snöat in mig på varsin från Po.p.

Höstjacka:
Båda har varsin.

Överdragsbyxor:
Jamie har men Julia behöver ett par svarta.

Tunna vantar:
Måste köpas till båda. Har riktat in mig på H&M´s.

Scarfsar:
Behövs alltid.

Windfleece: Båda har.

Overall:
Jamie har overall samt jacka och skidbyxor. Julia har en alldeles för stor.

Vinterkängor:
Julia har ett par men inte Jamie.

Tjocka vantar:
Julia behöver ett par och jag skulle tippa på att det blir ett par svarta everest. Jamie skulle behöva ett par från Po.p. Svarta.

Tjock mössa:
Finns en stickad på Po.p till Jamie. Julia har.

Halskydd:
båda behöver. Finns på lindex.


Utöver ytterkläder så fattas Jamie lite jeans, mjukisbyxor och långärmade tröjor.
Julia fattas såklart mycket i strl 80 så som strumpebyxor, jeansleggings...jada jada jada..ja ni förstår..




Man skulle behöva vinna på Lotto... ;)

Puss

Kommentarer
Postat av: jenni

Stackars tös, tjockvantar på henne? Tror du inte det räcker med stickade fodrade eller fodrade fleecevantar? Skulle du ändå köpa alla dagiskläder i strl 80? Drunknar hon inte i det? Puss

2010-09-04 @ 08:58:16
Postat av: Nea

Kanske inte tjockevantar på henne då. Har ett pars tickade som är fleecefodrade som hennes mössa. Räcker med dem?

Asså vissa 74 kläder sitter bra så jag vill nog inte köpa mindre. Hellre att det sitter lite löst eftersom hon mest kommer använda leggings och tunikor. Ändå 2 månader kvar.. kanske hon hinner växa 4-5 cm tills dess och då är hon ju 74 -75 cm. Så ja nä..80 får det det bli =). Puss

2010-09-04 @ 11:22:18
URL: http://jamieochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0