Tandläkaren

1 november ska jag dit. Jag är livrädd.. jag lider av enorm tandläkaskräck. Jag har varit mycket hos tandläkaren när jag var barn.Oftast hade jaga lltid ett hål som skulle lagas och så hade jag en väldigt liten gom så det fick fixas med tandställning när jag gick i 2:an tror jag. Efter den tandställningen fick jag ännu en. Efter den fick jag dra ut 4 tänder för att sen få en "Tågräls" både uppe och nere. " år senare när den åkte av fick jag en sån där plasttandställning att ha under natten. Jag fick JÄTTEfina tänder..men eftersom man dra ut tänder för att få plats med dem som var lite framför och bakom så finns det nu plats för tänderna att flytta på sig..vilket dem har gjort under ett par år och nu har jag ett mellanrum mellan framtänderna där nere. Väldigt irriterande.

Men det är inte därför jags ka till tandis. Jag har inte varit hos en tandläkare på 4-5 år kanske. Och jag har en envis visdomstand som st'ller till enorm smärta i min mun emellanåt. Gissar på att dem kommer vilja ta ut den. Jag gissar också på att jag har ett par hål som måste borras och jävlas med. usch ser verkligen inte fram emot det.

A ringde och bokade tid åt mig igår. Jag skulle aldrig våga ringa och boka tid själv. Hahah...jag ska till en tandläkare som tar hand om tandläkarrädda patienter så det känns väldigt skönt. A ska såklart få följa med mig =).

Mindre änr 2 veckor dit alltså ...

Puss

Kommentarer
Postat av: Erlinghermine

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2011-01-13 @ 08:29:22
URL: http://erlinghermine.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0