Min Lilla Julia

Vet ni vad?
Om typ 3 veckor fyller våran lilla Julia 1 år och jag har en enorm ångest över det. Jag vill inte att hon ska bli stor så snabbt. Jamie växte upp väldigt fort och det var helt fantastiskt att se honom växa och börja gå, prata och börja på dagis och hela den bite. Det är det fortfarande han växer för var dag och man förvånad varje dag över vad han kan!!

Det är häftigt att följa Lillasyster också men hon är ju allas vår lilla Bebis.. är det inte meningen att hon alltid ska vara en bebis? så hjälplös och skör.
Hon växer också för var dag, hon är en bestämd liten tjej men världens snällaste. Hon är raka motsatsen till Jamie. Jag vill stoppa tiden, jag förstår inte varför jag mår dåligt över att hon växer upp så fort... är det för att jag vet att hon kanske är den sista Bebben här hemma? eller är det för att hon är just Lillasyster?

Blandade känslor det där. Men det är fantastiskt kul att följa henne och se henne utvecklas. Hon har blivit en liten människa som kan ta för sig och "konversera". Hon kan ta sig dit hon vill och hon verkligen stormtrivs med livet,..det syns!

Hon älskar sin storebror över allt annat och där han är ska hon va! Han är spännande och han är busig och högljudd och hon tar efter honom allt mer. När han skriker och gormar ja då gör hon det! När han kastar med leksaker då kastar hon med leksaker. Det är coolt att iakta.

Men detta syskonpar är som dag och natt. Båda lika charmiga på sitt sätt. Jamier är högljudd och bråkig. Viljestark och envis. Charmig som få och gillar att spexa.
Julia liksom bara är, hon finner sig i den situationen hon hamnar i men säger absolut ifrån om det är något hon verkligen inte tycker om. Hela hennes personlighet lyser BUS. Hon är alltid glad... nästan alltid. Hon är kelen och pussig. Hon gillar att mysa i famnen. Hon är tystlåten men inte blyg.

Jamie och Julia skulle inte kunnat vara ett bätter syskonpar, dem kompletterar varandra perfekt!
Julia är en tålig Lillasyster, och tåler rätt så mycket. Det ska ta hårt på henne om hon säger ifrån när dem leker tillsammans.

Shit vad jag älskar mina Barn..
Men dem får inte vlir stora så snabbt!

3 veckor kvar,, sen är Bebisen här hemma inte längre en bebis.. då ahr vi 2 BARN i familjen.

Skrämmande vad tiden går fort när man har roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0