Barnvagnar

.. Jag skulle lätt kunna få jobb i en barnvagnsbutik, jag har ju typ en enorm erfarenhet utav rätt många vagnar och då har jag ändå bara 2 barn haha. Tycker faktiskt det är lika komiskt varenda gång jag byter...

Satt och funderade lite och kom fram till vilka vagnar jag har haft och tänkte skriva lite för och nackdelar med dem..

 

Brio Happy (ligg & sitt):

Urfin liggkorg (ljusblå), stor och rymlig, såg väldigt mycket ut som en vagn, inga krusiduller eller liknande. Chassit var svart och hade 4 fasta hjul. Kan inte med fasta hjul..otympligt och tungt. Första vagnen Jamie hade som nyföding.

 

Baby travel (ligg & sitt):

Liten kompakt vagn. Stor luftig liggkorg. Svänghjul där fram ett stort plus. Sittdelen på denna vagnen var jättefint. Perfekt till Jamie när han ville sitta vid 3- 3½månaders ålder. Lättkörd och framför allt pinsamt billig.

 

Emmaljunga City Jet (sitt):

Stoor vagn men jätteskön att köra. Två fasta hjul bak och två stora paraplyhjul där fram. Ombonad sittdel  .Handtaget satt för långt ifrån själva vagnen tyckte jag men ett plus var ett teleskophandtag. Perfekt suflett då man kunde fälla den över hela sitten.

 

Brio Sing 08 (sitt):

Åååh I was inlöööve. Urskön att köra, Jamie satt högt upp och den var superfin. 2 fasta hjul bak och 2 rörliga fram. Stor varukorg! Dålig suflett. Liten och med världens tanigaste solskärm.

 

Carena paraplysulky (sitt):

Världens sämsta sulkyvagn, svårkörd trots röliga hjul fram, skranglig som få och är allmänt fel hela tiden.

 

Emmaljunga Twin cangaroo (Sitt & ligg):

Ååh vad man kan ångra att den vagnen såldes. Jättefin vagn, liggkorgen till bebis var ombonad, stor och jättefin. Emmaljungas detaljer är jättefina. Men även här är felet handtaget. Det är alldeles för långt ifrån själva vagnen. Jamie älskade att sitta i vagnen och den var otroligt lättkörd. Liten och smidig för att vara en tvillingvagn. ÅNGER ÅNGER ÅNGER. Superfin.

 

Brio Sing 09 (sitt & ligg):

Äntligen fick jag en ny Brio Sing, mina absout favvo vagn och i den finaste färgen. Väldigt nöjd med den. Liggkorgen var STOOR, Julia hade kunnat sova i den tills hon blev 1 typ hahah. Sittdelen på 09 och även liggdelen för den delen har större solskärn och skyddar betydligt bättre för sol i ögonen än 08:an. Tråkigt att bli av med den men hade jag itne sålt den hade jag inte kunnat köpa...

 

Bugaboo Cameleon (ligg & sitt):

Jaa..gudomlig...  den är så pytteliten och kommer in överallt. Liggkorgen hann jag inte använda så länge men den är stor och rymlig även den, dock ligger barnet för långt ner mot marken i mitt tycke. Jag gillar den stora sufletten och att man kan byta både suflett och sittdelar och shoppingbags. Änså länge Älskar jag denna vagnen och tror mig inte byta den förrens Julia har vuxit ur den =). Stort plus.

 

Basson Twin Sulky:
Jättebra och smidig vagn, dock blev den svårkörd ju tyngre barnen blev.




Emmaljunga Twin Cerox:
Min klumpeduns vagn. Används när båda barnen är hemma och vi vi ska långt eller göra något som tar tid.
Har ingen bild på sunkvagnen..men tänk er den fulaste slitnaste vagnen evårr..just så ser den ut.

Urban Jungle, Mountain Buggy:
Ja det är den vi har nu, är inte helt nöjd. Den är så lättkörd och väldigt smidig. Men jag avskyr att ha Julia ifrån mig. Och jag tycker nog heller inte att hon sitter så bra iden. Men hon ligger jätteskönt i den och älskar att sova i den. En vagn att rekomendera absolut!



11 vagnar. Inte så pjåkigt på 2,5 år!

Puss


Kommentarer
Postat av: Isabel

Ojojoj, det var inte dåligt att ha hunnit med så många vagnar på så kort tid! :) Och jag som får skäll av min sambo för att jag funderar på att köpa en andra vagn (den första och nuvarande fick vi faktiskt) för att det är onödigt haha :D

2010-12-06 @ 22:18:19
URL: http://aizah.se
Postat av: N

Fina vagnar! Jag hitta dej när ja sökte på info om Emmaljunga tvillingvagn. :D Hör gärna av dej då jag har lite frågor! :D Har själv avverkar 31 vagnar på nästan 2,5 år. Dock bara en syskonvagn! Mvh Nathalie

2011-09-16 @ 06:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0