27/10

Jag önskar verkligen att jag hade bloggat denna dagen för 1 år sen. Dagen jag hade BF. Jag vaknade på Prenetal där jag hade fått stanna efter läkarbesöket dagen innan. Sköterskorna väckte mig runt 6 tiden för att ta blodprover och kolla sammandragningar med ctg och kolla blodtrycket. Blodtrycket var fortfarande högt och proverna visade att jag med säkerhet hade utvecklat Havandeskapsförgiftning igen. Jag var helt förtvivlad och ville bara hem.
Det skulle inte bli såhär denna gången..med Jamie var jag på sjukan var och varannan dag för att ta prover och blodtrcyk samt ctg och det var väldigt jobbigt. Denna gången var det värre. Jag var betydligt sjukare denna graviditeten än med Jamie och började bli lite orolig eftersom dem inte gjorde något när jag väntade Jamie så var jag rädd att dem skulle låta mitt starta avs ig själv även denna gången. Det var med blandade känslor jag låg där. Ville inte bli igångsatt men ville få ut bebisen så vi slapp sjukhuset.

André kom på morgonen efter att ha lämnat honom på dagis. Det var en tisdag. Han hade med sig toscabullar från Pressbyrån. Favoritbullarna. Han berättade att han hade BBväskan i bilen och både tyckte det var lite pinsamt att ta ut något i förskott haha. Vi väntade på läkarronden som skulle starta runt 9tiden.

När läkaren äntligen kom in till oss så visade det sig att hon var dansk och jag fattar verkligen inte mycket danska. Jag satt och nickade och försökte verkligen förstå vad hon sa och det ända jag hörde var att bebisen är klar och jag är mogen så vi sätter igång dig. Jag blev helt skakis.
När läkaren gick ut så frågade jag A vad hon egentligen hade sagt. Jag trodde jag hade hört fel men han sa att jag hört helt rätt =).


Dagen skulle komma att bli rätt lugn och lång....

Forts. följer.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0