Premiär

Idag var det dagis(förskole)premiär för minstingen här hemma.
Vi kom försent... varför? Jo för att..

Hela dagen igår hade Jamie magont och feber. Han somnade gråtandes vid 17.00 helt utmattad. Hela natten vaknade han och skrek och vi fick turas om att massera hans mage. Han var skållhet. Jag kollade så han inte hade ont i blindtarmsområdet och liknande. Han verkade Okej trots det onda.

Utmattade var vi imorse när barnen vaknade för välling vid halv8. Kl 08.45 väcker A mig i panik. Jag rusar upp och klär iordning Julia och mig själv sen springer vi ner till dagiset. A får stanna hemma med Jamie.

09.10 kom vi in och Julia fick leka med en lite större pojke från avdelningen och jag fick sitta och fylla i lite papper och liknande. Allt gick jättebra, Julia lekte fint med pojken och var väldigt intresserad av allt och inte alls främmad. Hon skrattade så hon kikna när pojken låtsades trilla haha. Eva-Lena som är Julia´s "mentor" var väldigt trevlig och hade god hand om Julia. Dock tcutek jag det luktade bajs och frågade henne om det var Julia, hon kollade blöjan och sa Nej. När vi skulle gå så luktade Julia SUPERMYCKET bajs och mycket riktigt hade hon ju bajsat men det satt liksom längre ner i blöjan. Nä hon hade inte fisit bara för det luktade bajs hela tiden. Lite konstigt faktiskt.


Men men.. det gick bra somsagt, hon kröp runt och käkade smulor och spydde upp lite grann också.


Påtal om spyor så går det nån kräksjuka på ´Jamies avdelning. Dock tror jag han bara fick en släng bajssjuka igår flr idag har det varit bra. Imorrn blir det dagis för båda.


Jag var hos tandläkaren idag också. Kul hahah. Not!!!
2 rotfyllningar ska göras. Dyrt och obehagligt. Men det måste göras och det ska bli skönt när det är över. Så pratar vi inte mer om det.

Var inom Din Sko också och jag hittade ett par jättefina skor för 99:-. Som hittat!!



Tummen upp tycker Jamie!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0