Det är NU jag är 2 barnsmamma på riktigt.

Jag låg och tänkte på detta igår och kom fram till att det är NU när Julia har blivit en liten person med egen vilja och personlighet och som dessutom är tillräckligt stor för att bråka med storebrorsan som det riktiga 2-barnslivet börjar.
Att ha en liten bebis och ett lite större barn var "lättare" än jag trodde och tänkte att shit ska det vara så här lätt? haha det får jag äta upp nu.

Även fast det är urmysigt att ha tvp vildar hemma så tjivas det nåt så enormt mellan dessa två kidz. Missuppfatta mig inte dem har fler roliga stunder tillsammans än bråkiga men det är dem bråkiga som får en att gå sönder emellanåt. Hahaa..nä riktigt så illa är det inte men barnen tjivas såklart..det gör väl alla men syskonbråk är komplicerat. Det är inte hela tiden man ser vem som gjorde vad och ibland är det svårt att besdöma vem som ska bli tillsagd eller vem som ska ha leksaken. Oftast är det ju storebror som är boven här... men Julia är inte så snäll alla gånger. Hon kan få för sig att drämma till Jamie med en leksak i huvudet om hon känner för det.

Men som sagt, även om dem skrattar tillsammans mer än dem bråkar så är tjaffset väldigt påfrestande många ggr. Jamie lyssnar väldigt sällan när man säger till honom och det måste upprespas ett par ggr innan han fattar poängen. Julia är för liten för att förstå men tillräckligt stor för att bli tillsagd på skarpen och så fäller hon sina fejktårar som är så jäkla söta så man dör.

Det jag nog ville komma fram till är att det är NU det börjar. Livet alltså... livet med två barn. Orättvisa, tjaffs, bråk, vem ska få göra vad... dela lika. SKa han ha, ska hon ha.
Nu går det snart inte att skilja på dem. Att Jamie är ett barn och Julia en bebis..för så är inte fallet. Nu är båda barn på lika vilkor.

Det är skitkul men det är fan inte alltid lätt!
Det där med att få fler barn hamnar längre och längre bort från the to do list inom de närmsta åren hahah.


Tur dem leker så jädrans bra tillsammans annars hade jag nog fått fnatt för längesen!

Fina kidz..det är vad dem är.

Puss

Kommentarer
Postat av: Sandra med Elias och Oliver

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är nu man känner att man lever! Håller med dig om att det var betydligt lättare när Oliver var bebis, nu busar dom och bråkar båda två! Fler barn? Haha, inte här hemma i allafall ;o) Vi nöjer oss nog med dom vi har!! Puss!

2010-12-29 @ 14:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0