Lion 1 månad (+3dagar)

Tänk att Lion redan är 1 månad!! 
Han är så enormt älskad av hela familjen och Jamie och Julia önskar sig fler syskon så jag tar det som ett gott tecken på att han är accepterad här hemma =)
 
Lion är ett riktigt matvrak, det syns på honom. För oj vad han har vuxit. Lion äter ca varannan timme. Ibland håller han sig 3-5 timmar. Han ammar men två kvällar har han fått 60 ml ersättning och sen amning på det. 
 
Nu har Lion fått sin första förkylning och är så täppt och slemmig att han klöks med jämna mellanrum. Så inatt har han sovit PÅ mig i 5 timmar!!! Skönt att han har sovit i 5 timmar men hade ju varit lite skönare om han gjort det i sin egen säng haha.
 
Lion har precis bytt upp sig till strl nr 2 i Liberos blöjor och använder 56 i kläder som fortf kan vara lite stora i vissa märken. Lion börjar gilla att ligga på skötbordet som innan har varit en pest enligt honom. Nu har han börjat lägga märke till mobilen över skötbordet vilket nog gör det lite roligare att ligga där.
 
Lion har börjat småsnacka lite. Det kräver enormt mycket kraft från honom att få ut ett glädjetjut men det är det gulligaste jag hört! Han är snål med svarsleende. Jag har lyckats få ett!!
 
Lion sover i sin lilla säng bredvid mig. Där sover han mellan nattamningarna. På dagarna blir det vagnen, lilla sängen eller spjälsängen. Allt för att vänja honom.
Än har jag inte lyckats uppfatta hans rytm. Den ändras från dag till dag. Jag har upptäckt att det är en rätt sömnig kille vi har men han sover inte långa sträckor. Mest vaken är han vid 5-6 tiden. Då får jag njuta av hans fina ögon. Och på kvällen innan 20.00. Han brukar ta en lång sovstund mellan 20.00-22-23.00 tiden. Sen äter han sista nattmålet vid 23.00-00.00 tiden. Hur natten blir vet man aldrig. Ibland är han hungrig och öter varnnan timme men ibland sover han 5 timmar för lite mat och för att sen somna om igen. Han vaknar lagom till 7.30 när det är dags för stora barnen att äta frukost innan förskolan.
 
 
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Stina

Underbar liten goding! ;)

2013-05-29 @ 10:23:32
URL: http://stinolino.wordpress.se
Postat av: Jenny

Så fin han är!

Roligt att läsa lite om Lion och era dagar. När man själv sitter med en liten är det kul att höra om andra små. Tänker att de är sina egna personligheter redan och visar sina små egenheter. Isaac vägrar flaska även med bröstmjölk i. Skriker i högan sky och spottar och fnyr att flaskan. Han är lätt att locka till skratt och "pratar" och jollrar mest hela tiden. Har å andra sidan en pratglad mamma så han har att brås på. Han har sin vakenperiod ungefär när Lion sover på kvällen. I är oftast vaken fram till 23. Jobbigt när man själv bara vill lägga sig för natten.

Kram på er/ Jenny

2013-05-29 @ 13:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0