Dagens BVC besök

Idag har vi varit på Jacks 3:e vägning. Herregud!! vad tiden går undan. Jag bli lika förvånad varje gång jag inser att han faktiskt BARA har varit hos oss i 18 dagar. Det känns ju som att han har funnits hos oss flera månader.
 
Idag hade vi med oss Julia för hon hade en tid på vårdcentralen lite senare. Det var väldigt spännande för henne och BVC sköterskan var så duktig med att inkludera henne i besöket. 
Vi pratade om Jacks öga. Han har trånga tårkanaler som många nyfödda har. Det kleggar och varar och är kletiga. FÖrst var det bara vänster öga sen blev det bra på ett par dagar men nu är det istället det högra ögat som kladdar. Och vi tvättar med ljummet vatten och masserar i ögonvrån men det ger sig inte och har blivit väldigt rött och irriterat istället. Så nu skulle vi ge det två dagar till och är det fortfarande rött och irriterat runt om ögat så skulle vi få en salva. Annars ska det försvinna av sig själv. Kan ta dagar, veckor eller månader. Jag hoppas på dagar.
 
Annars såg allt fint ut. Naveln har läkt jättefint och Lillebror går upp jättebra i vikt.
Idag visade vågen 3840g. WOW! det låter mycket tycker jag men så inser jag att Jamie och Julia vägde mer vid födseln än vad Jack gör nu när han snart bli 3 veckor. Haha. Han följer sin kurva finfint och när han blir 1 månad mäter vi honom. 
 
Efter Bvc var det VC för Jullan sen åkte vi vidare bort till mödrarvårdcentralen för att säga hej till min BM.
Vi gick in och möttes av en annan barnmorska som jag haft vid ett tillfälle och trots det är det som att vi känner varandra haha. Alla på MVC vet vem jag är och om alla mina grav.kompl. haha. Hon kollade upp om Anna skulle vara på plats idag och visst skulle hon det. Hon började 10.00 så vi fick sätta oss i väntrummet i 5 minuter. 
 
Hörde henne komma in och att Susanne sa att någon väntade på henne och hon bara visste att det var jag! möttes av världens leende och fick den längsta kramen i världshistorien!! Det kändes helt underbart att få träffa henne igen och få visa upp Jack och liksom bara visa ett bättre jag! jag kunde inte hålla mig till återbesöket om ett par veckor. Anna betyder så väldans mycket för mig och hon har ställt upp för mig och A i vått och torrt i så många månader och verkligen brytt sig. Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Blödig som man är haha.
 
Hon var imponerad över Jack och väldigt glad över att vi kom och hälsade på!
Kommer känns så tomt när jag efter återbesöket hos henne inte kommer ha någon kontakt. Jag har ju gått hos henne minst en gång i veckan i 9 månader! pratat om allt mellan himmel och jord...kommer bli tomt. 
 
Nu ikväll är jag ensam med alla 3 barnen för första gången. A är i Köpenhamn för att se Bruce Springsteen konserten. Än så länge har allt flutit sjukt bra. Jag och Jullan hämtade Jamie på förskolan och sen har vi lagat god kvällsmat och busat och däremellan har Jack käkat och nu sover han och vi tittar på Bolibompa. Starx ska det bostas tänder och nattas. Sen ska jag duka fram gottigt och bädda ner mig i soffan.
 
 
Lite bilder..får bli instagram..sorry. Har inte fört över några nya bilder till datorn från minneskortet.
 
 
 
 
 
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul, jag hade också Anna som BM! :)

2013-05-14 @ 21:12:40
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Anonym

Mitt andra barn hade trånga tårkanaler (båda ögonen) som kletade å hade sig i över 6 månader innan det började försvinna. Massera så mycket ni bara kan!!!
Superfina barn har ni. :)
Kram

Svar: usch vad tråkigt! jag hoppas lilleman blir av med kletet snart, tycker så synd om honom. Tack =) Kram
Linnéa

2013-05-14 @ 21:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0