Bäddat Minisängen

I helgen fick jag ett litet ryck att bädda Lilla sängen som ska agera Lillebrors första sovaplats. Vi har inte haft bebisarna i sängen när dem varit små p ga rädsla. A sover som en pansarvagn och jag sover inte alls med något så litet i sängen, rädd för att kväva liten Bebis. Jamie ammade inte så han sov faktiskt i sin spjälsäng inne på sitt rum från start.
 
Julia ammade 1 gång per natt och det var oftast ca23.00 sen lades hon i en likadan egenbyggd säng för att sen vakna vid 5 snåret därefter låg hon hos oss iom A skulle upp någon timme senare och Jamie likaså. 
 
Denna gången vet vi ju inte varken hur amningen kommer fungera eller hur han sover eller inte sover på nätterna. Det vi vet är att vi ha en 160 säng och en Julia som trivs som fisken i vatten mellan sina föräldrar. Hon sover inne hos oss från midnatt 6 nätter av 7. Vi ska försöka vänja av henne det men det känns lite dumt att kasta ut henne nu i samband med att bebisen kommer, kan bli lite fel.
 
Sådärför har vi placerat Lillebrors lilla säng bredvid mig och så hoppas vi att han kommer vilja sova i den haha.
 
Insåg att jag bara har en liten kudde och ett litet täcke. Så jag fick rycka upp den fint bäddade vagnen och förflytta till sängen.
Blev jättefint i allafall och där kommer vår miniprins sova som en Prins förhoppningsvis.
Så på inhandlingslistan måste iallafall en liten kudde skirvas upp, skiter nog i täcke i vagnen, känns onödigt att köpa ett till. SKulle det vara frysande kallt en dag och inga filtar hjälper så kan man låna minitäcket från sängen juuuu. Eller hur?
 
 
En liten sneakpeak! Nu längtar jag ju lite mer såklart. Tänk att vi ska ha en liten bebis där i. Kan inte riktigt fatta det.
 
Puss på er!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så himla fint! Bäddsettet är helt underbart!

Svar: Visst är det? Det är liksom sådär lagom! haha
Linnéa

2013-03-11 @ 15:02:46
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Veronica

Åh vad fin säng!!

2013-03-11 @ 23:54:07
URL: http://4livliga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0