Napp

Nu är Lion inne i en utvecklingsfas och iom den vill han vara nära nära och gärna ligga vid bröstet 24/7. När jag märker att Lion bara är suttig så får han nappen och blir nöjd. 
Det är tur han tar napp för ni vet ju hur många nappar jag köpte när han låg i magen haha. Han tar varje sort men hans favorit är napparna från MAM.
 
 
Idag blir Lion 7 veckor och jag kan verkligen inte förstå att tiden gått så fort! Jag har knappt hunnit med något.
Han har blivit så stor. Han ler och "pratar". Rullar runt som bara den från mage till rygg. Han har nästan klarat från rygg till mage...jag ger det nån vecka till sen borde han klara det. Han är såå stark!
 
Puss
 

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Sedan våra små kom till världen så springer dagarna iväg, innan gick det så sakta. Man hinner inte med allt som man tänkt.. ;) När började Lion ta nappen för Lukas vill inte ta den utan spottar bara ut den, har testat både med Mam & Eska. Kram

Svar: Tiden springer iväg på gott och ont =).Jag gav Lion nappen direkt på BB. För jag ville att han skulle försöka vänja sig vid den direkt och när jag märkte att han tog rätt tag om bröstet även efter att ha suttat på nappen så fortsatte vi ge honom den och det var aldrig några problem som tur var. Han är en suttig kille och när man har fler barn att ta hand om och underhålla så kan han tyvärr inte ligga och sutta på bröstet hela dagarna..deessutom gynnar det bröstvårtorna när dem får vila lite haha.

Problemet jag hade med Jamie och Julia var att dem inte tog de små napparna. Utan vi började med de stora MAM napparna direkt. Jag har stora bröstvårtor så haha så den efterliknar mer min bröstvårta än den lilla så prova det.
Kram!
Linnéa

2013-06-14 @ 18:20:01
Postat av: Sussi

Tääänk om Neo hade velat bli lite mer förtjust i nappen.. du har inga tips på hur man får bebisen att gilla den? :P

Svar: Jag är sååå glad över att Lion tar nappen. Han är en suttig kille och med fler barn att ta hand om så finns tyvärr inte tiden att ha Lion vid bröstet 24/7. Dessutom behöver bröstvårtorna lite tajm out ahha.
Ett tips är att låta Jan eller någon annan som inte är du att ge honom nappen. Det bör vara någon som inte luktar du..alltså mjölk hihi. Då kan det gå lite lättare. Prova olika märken. Barns munnar är olika och dem tycker om olika form och textur. Vissa barn är helt enkelt inte intresserade. Vissa barn föredar större napp. Mina barn tog stora nappar direkt men jag ahr också stora bröstvårtor... =)
Linnéa

2013-06-17 @ 04:18:38
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Sussi

Tusen tack! Det ska jag testa!

2013-06-17 @ 19:14:48
URL: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0