Lion 2 månader

Idag blir vår Minsting hela 2 månader!
Det firade vi med ett läkarbesök på BVC. Lion fick helt klart godkänt från doktorn som tyckte att han minsann var en stark liten kille.
 
Vår stora lille bebis väger nu 5580g och är 57,7 cm! här snackar vi guldklimp. 
Jag fick även fylla i ett papper med frågor om hur jag mår. För att kunna upptäcka eventuella depressioner. Jag var och är inte i närheten av en depression så det känns skönt ;).
Vi pratade också om hur jag hanterar 3 barnslivet. Jag tycker allt flyter på så jäkla bra och har änsålänge inte stött på några större kaos situationer. Jag skäms nästan lite över hur smidigt allt går. Jag går och väntar på det där kaoset!
 
Nu när Lion är 2 månader så har vi hunnit lära oss hans dygnsrytm. Vad han vill när han gnäller och är missnöjd. Lion är en väldigt okomplicerad liten kille som är nöjd för det mesta. Skriker gör han oftast bara om maten dröjer. 
Han sover fortfarande relativt mycket och ammar var tredje timme under dagen. Ibland varannan.
 
På dagarna läggs Lion i sin spjälsäng och somnar med Pelle (elefantsnutten och elefantspeldosan). 
Lion brukar göra morgon vid 7.30. Då ammar han och sen somnar han om medan jag gör iordning hans syskon inför förskolan. Lion sover sen fram till vi kommer innanför dörren igen vilket brukar vara mellan 9.30-10.00. Då ammar han och sen somnar han om igen. 
 
Sen ser det olika ut på dagarna beroende på om vi är ute eller inne. Är vi ute sover Lion hela tiden. Är vi hemma käkar han var tredje ellöer varannan timme och sover och slumrar där emellan.
 
Vi hämtar storasyskonen på förskolan kl 15.00 och oftast får jag väcka Lion för att parera in en amning eller ett blöjbyte innan vi går iväg. Han är som mest vaken mellan 16.00-17-18.00 tiden.
 
VI gör iordning honom för sängen samtidigt som Jamie och Julia och vid 20.00-21.00 nattas Lion i sin säng och sover där till 00-02.00 tiden. Bäst är när han vaknar 00.00 för då ammar han och somnar sen om i babynestet bredvid mig. För att sen käka vid 5 tiden och somna om.
 
Lion kan fortfarande använda kläder i strl 56 och vissa större plagg i 50 men vi har börjat nalla på 62 kläderna. Vissa 62 sitter jättebra medan andra drunkar han i. Han anv'änder strl 2 på liberos blöjor. Men nästa inköp blir 3:an.
 
Lion är väldigt nöjd med tillvaron för det mesta. Babygymmet har han börjat uppskatta och så även sina stora syskon.
Samtidigt som jag vill att tiden ska stå still så ser jag ändå fram emot att få se Lion växa och bli stor och se vad han blir för en liten kille =). Var ålder har sin charm!
 
 
Puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0