Vägen tillbaka

Jag känner verkligen att jag kommit in ett bra tränings flow. Med nästan 1 års uppehåll från träningen, känns det verkligen helt underbart att kunna röra mig någerlunda igen!
 
Jag började lugnt med promenader på löpbandet, sen PW och nu har jag börjat löpa lite också. Kondisen är som bortblåst men för varje gång känner jag att jag klarar mer.
Fogarna ömmar vid vissa styrkepass jag kör och då slutar jag. Mitt största fokus ligger på ryggen. Att blir stark i ryggen och bålen för att kunna bygga upp kroppen igen. Fläsket är något jag får ta itu med sen. Nu vill jag bara bli tillräckligt stark för att klara av vardagen som förr.
 
Mitt krav på mig själv är att jag ska vara på gymmet alternativt gå PW minst 3 dagar  i veckan. Det har jag klarat av i 5 veckor nu!! de två senaste veckorna har jag tränat 5 gånger i veckan. Jag försöker äta så bra som möjligt. Och dra ner på godiset. Denna veckan har blivit varannan dag godisdag. Riktigt duktigt av mig som är sockerholic!
Förbud är ingen för mig men jag får heller inte trycka i mig vad som helst.
 
Vågen står still och har gjort i många veckor. Det är sjukt deprimerande. Däremot har jag mätt kroppen nu och denna veckan har midjemåttet minskat med 2 cm men vågen stått still. Så visst händer det grejer.
Jag har ca 10 kg kvar till min målvikt. Men 7 kg kvar till vikten jag hade när jag blev gravid. Jag försöker intala mig själv att det bara är siffror. Viktigast är att jag trivs i kroppen jag bygger, att jag mår bra och att kroppen blir någerlunda återställd och någerlunda fast =).
 
Idag körde jag veckans 3:e pass. Egentligen 4 men det räknas knappt då vi bara gick en längre promenad utan något vidare tempo. 
Jag känner mig grymt peppad och när Lion inte längre ammar, då kommer jag lägga i en högre växel. 
 
Nu väntar jag på min Fina Man som är och spelar Tennis. Flitiga familjen. Alla tre kidsen sover gott och jag har gottat i mig lite gottis. Jepps!
 
 
 
 
Puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0