Minisemester

Vi åkte iväg i söndags på en liten minisemster i Sövde tillsammans med svärisarna. En stuga mitt i skogen. Jamie och Julia var riktigt taggade och vi packade väskor för flera veckor kändes det som ahhaha.
Vi åkte tidigt på söndagen och möttes av halvkasst väder, installerade oss och lagom till lunch klarnade det upp och blev sjukt jävla varmt. 36 grader registrerade termometern när vi begav oss ner till sjön. Jamie och Julia badade som aldrig förr och Julia var inte ett dugg rädd och hoppade från brygga rätt ner i vatten. Mitt mammahjärta satt utanpå kroppen. Lion sov i bara blöja i vagnen och vi andra satt och svettades bort i solstolarna.
 
Vi fiskade och Jamie fångade sin första fisk och A fångade 9 fiskar medan farfar till slut fick upp 1 liten firre. Fiskelyckan var enorm. LÄgger ut lite bilder och skriver efterhand. Måste först skriva att söndagskvällen/natten var den värsta jag upplevt. Värmen i stugan låg på 35 grader och jag visste knappt var jag hade rumpan ett tag. Det var såååå äckligt och hela tiden var jag livrädd för att Lion skulle få värsta värmechocken... usch!!
 
Fina badtjajen.
 
Fina badkillen!
 
Jättemysig liten sjö och strand.
 
 
 
 
Letar mask. Hittade inte en enda!! jag kom med den grymt braiga ideén att fiska med majs och vips så nappade firrarna varenda gång!
 
Lion sov gott i världens bästa vagn. Cam 3!! ååh den är så sjukt mycket bättre än föregångaren. Dessutom är den så satans snygg i all black. Ajm inlöve ;)
 
 
Det är när jag ser bilder på mig själv som jag inser att graviditetskilona som är kvar verkligen syns. Usch!!!
 
Dags att träna lite hårdae, bättre kost och lite mer jävlaranamma!!
 
Mitt fina thomas Sabo armband med de bästa bokstäverna. L:et fick jag i present av A när vi hade förlovningsdag. Lite lyxigt att både kunna fira förlovning och bröllopsdag =)
 
Jag tänker, om jag lägger upp tjockisbilder här så blir jag mer peppad av att sluta helt med sötsakerna!!
 
 
Små minigrodor fanns överallt, i stora mängder..
 
'
 
 
Vi kollade på storkar..
 
 
 
Kolla så gigantisk han är!
 
Första fisken! lycklig kille!
 
Min toka!
 
 
 
Semestern i korthet! barnen tyckte det var spännande att komma iväg på äventyr och vi tyckte det var skönt att byta miljö lite. Borta bra men hemma bäst. 
 
Puss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny R

Vad härligt det ser ut. Skönt att komma bort lite även om det är smidigast att vara hemma trots allt.

Kan du inte berätta mer om vilka skillnaderna är på Cam 3 och föregångaren?

Kram/Jenny

Svar: Jo men absolut! =) Kram!
Linnéa

2013-07-31 @ 14:29:11
Postat av: Louise

Du är så fin som du är! :) men jag vet precis hur du känner dig. Det är inte kul att inte trivas i sina graviditetskilon. Jag är i exakt samma sits! Vi får sporra varandra! Det är bara att bestämma sig. Nu jäklar ska allt bort!! ;-) det underlättar ju inte direkt att det är sommar, haha!

Svar: Tack! ja vi får sporra varandra!! ännu värre är det när Mannen har semester. Han är ju inte direkt den som gärna äter nyttigt.. men nu JÄKLAR! haha
Linnéa

2013-07-31 @ 17:44:36
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lussans
Postat av: Lisa

Vad stor Lion har blivit! Häftigt att se! Och så söta små grodor. :)

Svar: Han växer så det knakar...han lär växa om mig innan jag hinner blinka typ haha. visst är grodorna söta!..
Linnéa

2013-08-01 @ 21:32:39
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0