Lions alldeles egna sång

Omringad av ljus för dig är världen nätt och liten
Men du lär dig snart när suddigt blir klart att hemmet är den vackraste biten
 
 
Omringad av ljus kramar du tummar och drömmer.
Vad ser du när,du sover där? Är det Ansikten som du aldrig glömmer.
 
 
Omringad av ljus allt är ännu nytt och helt.
Låt det förbli så om inte förstå att världen inte alltid är så samspelt.
 
Omringad av ljus så tunn men stark du är.
Låt ingen säga till om det du vill. När besluten kallar finns jag här.
 
Omringad av ljus ett sken som alltid består.
Jag lovar dig allting ordnar sig. Hur det hela än går.
 
Omringad av ljus nu är du en del av världen.
Den gör som du vill och hugger till men du lär dig den
 
 
Omringad av ljus och dagar fulla av liv.
Jag ser dig skratta och le, klättra och se, snart tar du dina första kliv.
 
 
Omringad av ljus, så vacker man kan va.
Du är liten än,men jag har på känn att du gör detta livet till nåt bra.
 
 
Omringad av ljus stenar,hav och skog, behandla det väl allt har sina skäl. Du förstår när du är gammal nog.
 
Omringad av ljus familjer släkt och vänner.
Vi är med nu föralltid du, en trygghet du alltid känner.
 
Omringad av ljus även när mörkret faller. Var inte rädd, du är alltid sedd av nattens miljontals kristaller.
Omringad av ljus.. Omringad av ljus Omringad av ljus
 
/Text och musik: Sunny Söderholm
 
Denna fina låten skrev min Lillebror till Lion och framförde den på Dopet. Den betyder mer än ord kan beskriva!
 
 
Puss
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Den är så fin! Blev helt tårögd! Hälsa honom! Så begåvad!

2013-08-19 @ 18:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0