Hinner inte med

Vad jag har lärt mig efter Jamie och Julia är att tiden går vansinnigt snabbt, framförallt när bebisarna är just bebisar. Från att vara lealösa och bara va till att helt plötsligt ha en stark egen vilja, sitta, stå och sen gå... 
 
Jag försöker göra allt för att verkligen insupa varenda liten sekund av Lions bebis tid..men herregud jag hinner inte med!!
 
(varning för skryt...)
 
Idag satte jag han i soffan och skulle ta foto. Där satt han stadigt utan stöd bakom ryggen i ca 20 sekunder (kanske 15sek...;)) innan han landade mjukt på kudden bakom. Alltså!!! tänk, han är snart där. Det är nu dem växer upp till små barn. Jamie var 4 månader när han satt själv. Om Lion följer storebrors exempel så är det nära nu. Julia var nog 5 månader eller 5,5 mån. Jag tycker det är grymt spännande när det händer nya saker men jag bli lika ångestfylld när jag inser att han också ska växa upp och bli en trotsig liten 5 åring som har feta förpubertetsproblem =).Hahaha
 
Det är tur var ålder har sin charm. Sen kan man ju gilla dem olika mycket haha.
 
 
 
 
Vår ljusa kille med ljusblå ögon och rödlätt/guldigt svall. Du är helt fantastisk! 
Idag är han helt klädd i kläder från Polarn och Pyret.
 
 
 
 
 
 
Puss!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Ni är så fina så! :)

2013-08-12 @ 12:38:50
Postat av: Jenny

Visst går tiden galet fort! Försöker också njuta av varje sekund och jag försöker verkligen bara ta till vår lilles tid som baby. Första växte så det knakade och tog för sig av livet med enorm aptit. Det var så lätt att ta honom för äldre än han var. Han satte sig bl.a. själv upp från liggande till sittande vid 3 månader och vi var tvungna att börja med sittvagn. Nu försöker jag stanna upp i stunden och njuta av vår baby.

Måste också säga att det är klart man får skryta hur mycket som helst över sina barn :-) . Det härliga i kråksången är att de bara behöver vara sig själva för att man ska vara en stolt förälder. Utvecklas lär de alla göra ändå.

Svar: Håller med i allt du skriver =). Jamie var också en stor grabb och väldigt framåt i utvecklingen..sen kom Jullan som jag nog höll tillbaka lite just eftersom Jamie blev stor så snabbt och storebror och allt. Nu försöker jag bara njuta av nuet ..=). det är tur man lär sig med tiden!
Jag försöker att inte låta skrytig men man vill ju eller jag vill gärna dela med mig och då blir det väl skryt i mångas ögon. som du säger..."de bara behöver vara sig själva för att man ska vara en stolt förälder. Utvecklas lär de alla göra ändå."

Kram på dig
Linnéa

2013-08-12 @ 17:38:11
Postat av: Anonym

Tycker att det är roligt att du delar med dig. Kul att läsa om barnens utveckling och vad ni hittar på om dagarna. Fortsätt gärna. Jag önskar att jag själv var flitigare bloggare. Det är så kul att gå tillbaka och läsa.
Kram/Jenny

2013-08-12 @ 19:36:36
Postat av: Jennie - mamma till Leonard

Men jisses va söt han va :D

Svar: tack så mycket =)
Linnéa

2013-08-14 @ 16:50:50
URL: http://jenniethefrog.se
Postat av: Frida

Vilken goding :)

Svar: tack=)
Linnéa

2013-08-15 @ 09:22:29
URL: http://www.mystyle.blo.gg
Postat av: Denise - Mamma till Noah!

Sååå söt han är!

2013-09-19 @ 22:45:08
URL: http://danajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0