Bugaboo cameleon3 All black

Nu har jag använt buggan cam 3 i ett par veckor och känner att jag är redo för en liten utvärdering.
 
Jag hade en cameleon denim edition 07:a när Julia var liten. Då var det andra lås till handtaget vilket sen gjordes om året därefter. Vi köpte en cameleon årsmodell 12 när jag väntade Lion. Den såldes då ut eftersom cameleon 3 lanserades. Jag kände inte att vi klickade och sålde den innan jag ens haft bebisen i den. Den kändes skranglig precis som jag minns den vi hade till Julia. Därför köpte vi Joolzen då den hade det buggan hade plus det den inte hade.
 
Efter att ha haft joolzen kände jag att jag drogs till cameleon3 all black edition. Och kunde verkligen inte släppa den. Så Joolzen såldes men inte för att jag inte trivdes utan för att jag ville prova cam 3.
När det väl var dags att göra slag i saken och beställa vagn så visste jag helt plötsligt inte vilken jag ville ha! jag hade ju sålt förra buggan för att vi inte klickade och hur skulle det då bli med en ny bugga?!
 
Såklart vann hjärtat och cameleon 3 landade här hemma. Första intrycket var att den är så satans snygg. Stilren och en riktig black beauty. Men attans vad den kändes stor och stum. ÅÅÅh nej tänkte jag. Men efter att ha kört den utomhus dagen efter var jag såld. Mer än såld!
 
Stora skillnaden på denna och föregångaren av cameleon är att denna är mer stabil och chassit rör sig inte som föregångarens. Chassit känns mer stabilt och fast och vagnen är mer robust men samtidigt fortfarande liten och smidig. Liggdelen känns ombonad (och jag som tyckt den varit så kall och opersonlig innan). Sufletten är stor och rymlig och väldigt stilren. Varukorgen är fortfarande svår att komma åt när man använder liggdelen men den rymmer mycket och nu sätter man fast den med tryckknappar istället för kardborre. Mycket bättre och snyggare.
 
Hjulen fram sitter mer stadigt än hos föregångaren och de fula "topparna" uppe på föregångaren är nu borta. Det är nog den nya utformingen som gör chassit mer stabilt och känns mer som en riktig vagn och inte en dockvagn. Lighgdelen knäppas fortfarande på med kardborre vilket för mig känns rätt sjukt men ja det håller och jag tycker även att det är riktigt coolt och snyggt. Hjulen är skumhjul och såklart inte lika sköna att köra med på ojämnt underlag som med lufthjul men man slipper punktering vilket är ett enormt plus. Nytt på cam 3 är också bärbågen. Den har ett lite mer avlångt utseende än halvmånen som var på föregångaren. Och nu är inte hela täckt av den skumgrejen utan bara det i mitten. Nytt är också att du kan vinkla bågen och knäppa av på en sida och föra åt sidan för att komma åt istället för att plocka av hela.
 
Vagnen är som många andra vagnar med små hjul fram rätt "hård" när man kör på kullersten och annat ojämnt underlag men det är å andra sidan en stadsvagn som är liten och nätt och får plats överallt. Det väger upp rätt mycket. Jag styr vagnen med lillfingret och kommer förbi överallt. Vagnen är väldigt skön att köra och en stor skillnad från föregångaren tycker jag. Handtaget rör sig inte på samma sätt och vagnen känns som sagt mer robust men är ändå liten och nätt.
 
Lion älskar vagnen, den är rymlig och han behöver inte trängas. Bågen är perfekt att hänga leksaker på som han kan nå när han ligger i liggkorgen. Jag är faktiskt riktigt nöjd. Vi hade samtidigt donkeyn och den är helt underbar i duo men jag föll inte för den i mono då jag tyckte den var alldeles för klumpig. Kan ju ha att göra med att jag samtidigt använde cameleon. Skulle jag haft tvillingar eller tätt mellan syskonen så hade donkeyn varit ett självklar val men jag skulle inte köpt den i mono. 
Donkeyn är by the way såld. Haha. den tog plats och Julia använde inte den nå mer. Och framförallt inte nu när A har semester.
 
 
 
Jag ser framemot att få använda sittdelen och hoppas vara lika nöjd med den, då snackar vi höst och vinter! Tur det finns vinterhjul att köpa till =)
 
Puss
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0